Un grup de initiativa din Ministerul Afacerilor Externe este gata sa cheltuiasca citeva milioane de euro pentru a convinge lumea intreaga ca romanii poseda ceva ce se cheama „fabulospirit". MAE s-a inspirat din exemplul unor tari precum Polonia, Cehia sau Ungaria, care au promovat campanii de pozitionare in spatiul european, fiecare incercind sa-si scoata in evidenta atuurile. Astfel, Polonia s-a prezentat drept un stat in care este bine sa faci afaceri, iar cehii si ungurii au zugravit tablourile unor tari linistite in care e bine sa-ti petreci vacantele. Ambele abordari, fara sa fie deloc spectaculoase, sint practice si au potential atit de imagine, cit si material. Ce ofera Romania? Un termen exotic, „fabulospirit", care vrea sa spuna ca romanii stiu sa se bucure de viata. Exagerez, dar e si un fel de a spune, poftiti aici, e patria oamenilor care stiu sa se distreze, angajati romani in companiile voastre, pentru ca sint oameni spirituali, vor fi sufletul petrecerilor voastre, doar sint campioni la mistouri, investiti in Romania, daca se intimpla sa ratati afacerea nu veti gasi niciunde o alta tara in care sa se stie la fel de bine cum se face haz de necaz. Inca o data, exagerez, dar si „expertii" din MAE care au conceput strategia de promovare cred ca au exagerat fortindu-si atit de tare mintile.