Egiptul este una dintre locatiile cele mai des alese de catre foarte multi romani pentru petrecerea sfarsitului de an. Desi ofertele agentiilor de turism sunt extrem de atragatoare, realitatea este de multe ori cu totul alta. Practic, turistii sun
Egiptul este una dintre locatiile cele mai des alese de catre foarte multi romani pentru petrecerea sfarsitului de an. Desi ofertele agentiilor de turism sunt extrem de atragatoare, realitatea este de multe ori cu totul alta. Practic, turistii sunt inselati in cel mai josnic mod, vacanta de cinci stele dovedindu-se a fi de fapt un adevarat cosmar. Acesta este si cazul unor romani care au ales sa sarbatoreasca revelionul 2006-2007 in Egipt.
Excursia a fost organizata de agentia de turism Calibra Invest din Cluj, patronata de sotii Sara si Martin Bikfalvi. Desi au platit peste o mie de euro de persoana, turistii au avut parte de un adevarat infern pe Nil. Cei 45 de romani care au apelat la firma Calibra Invest au toate motivele sa regrete alegerea facuta. Chiar daca au platit o suma extrem de mare, turistii au fost umiliti si tratati ca niste animale, fiind tinuti nemancati si cazati in incaperi mizerabile, lipsite de caldura si apa calda. Cat despre masa festiva de Revelion, organizatorii au avut grija sa fie un dezastru. Nu in ultimul rand, 29 dintre ghinionistii turisti s-au imbolnavit de toxiinfectie alimenatra si nu au avut parte macar de un felcer.
Lesinati de foame
Victimele agentiei de turism Calibra Invest au trimis un memoriu mai multor institutii de control in care prezinta cu lux de amanunte vacanta de cinci stele. "Zborul catre Egipt a fost amanat de doua ori, iar noi am fost cazati intr-un hotel fara caldura si apa calda la ora 12 noaptea. A doua zi, trezirea a fost la trei si jumatate, pentru a merge aproape 13 ore cu autocarul, si, in spiritul excursiei, nu am avut unde manca la pranz! Barajul de la Aswan nu a insemnat pentru noi decat o senzatie de lesin, dupa atata oboseala si din cauza lipsei de hrana, toti eram ametiti si nu puteam sa ne tinem pe picioare. Asa am vazut obeliscul neterminat si barajul. Cosmarul continua, vasul de croaziera era altul decat cel pentru care platisem, cica de cinci stele, cu grupul sanitar murdar, cu prosoape gri de jeg, fara caldura. Incercam sa ne bucuram de ceea ce aveam si asta pentru ca inca nu mancasem pe vas", povesteste una dintre victimele firmei sotilor Sara si Martin Bikfalvi.
Diaree de Calibra
Acestea nu au fost insa singurele "senzatii tari" ale excursiei oferite de Calibra. Turistii au fost cuprinsi de panica in momentul in care au inceput sa se imbolnaveasca din cauza conditiilor mizerabile: "In fiecare zi eram anuntati de modificarile din program in asa fel incat sa nu realizam ce se intampla, de fapt. Croaziera de trei zile pe Nil a ajuns sa fie de o zi si jumatate, masa de Revelion platita din tara a lipsit cu desavarsire, la micul dejun din ultima zi nu toata lumea a prins ceva mancare pe masa, un vis transformat in cosmar. In ultima zi a anului am vazut ca alte grupuri de pe vas, printre care si romani, au fost tratati diferentiat. Grupul nostru a fost invitat la o cina banala la ora 7 seara, de unde am plecat pe la ora 8 seara. Noi am fost dati afara pentru ca ceilalti sa primeasca masa de Revelion asa cum se cuvine si pentru care, culmea, platisem si noi 75 de euro de persoana. Persoana care era ghidul nostru nici macar nu s-a ostenit sa solicite serviciile unui doctor pentru a afla de ce atat de multi oameni manifesta simptome atat de grave, dureri de burta si scaune dese si moi. Eu personal in prima zi a anului am crezut ca o sa mor. Singura mea consolare era faptul ca nu am luat copilul cu noi in acea croaziera de cinci stele, stele care de fapt reprezentau umilinta si mizeria in care am trait. Totul capata dimensiuni grotesti cand te gandesti ca o familie a platit 2000 de euro pentru acest terifiant cosmar. Sa nu credeti ca totul s-a sfarsit aici", adauga turistul inselat de Calibra Invest.
Cosmar de neuitat
Pana si revenirea acasa a fost de cosmar: "In ultima zi, cand toti doream sa ne intoarcem in tara, de la ora pranzului nu am mai avut camera la hotel si nici mancare. In aceste conditii am asteptat cursa de avion de la ora 4 dimineata, asta in contextul in care eram aproape toti bolnavi si nemancati. Pentru a diminua culpabilitatea firmei Calibra, ne-au dus cu autocarul de la 10 seara pana la ora 1 noaptea in statiunea El Gouna, asta pentru a separa intregul grup, care a mers cu doua autocare diferite si pentru a ne umili din nou. Cei mai multi au dormit in autocar si cei care erau mai bine au cumparat medicamente, mancare si apa. Nici o persoana din cele 45 nu a avut pretentii exagerate, doream doar sa fie curat, cald si sa mancam cu siguranta ca nu vom muri. In schimbul acestor minime cerinte am primit camere murdare, frig, boli digestive si o umilinta pe care nu o puteti intelege decat daca ati fi fost in locul nostru. Un an intreg am visat la aceasta excursie si probabil ne vor trebui ani pentru a uita tot ceea ce s-a intamplat".
Pagubitii au incercat, de nenumarate ori, sa ia legatura cu oficialii agentiei de turism Calibra pentru a se plange de conditiile de transport si cazare oferite, insa telefoanele erau tot timpul inchise.
Reclama mincinoasa
Pe site-ul oficial, agentia de turism Calibra se lauda cu "ofertele" si "calitatile" sale. Iata cateva dintre afirmatiile mincinoase: "Agentia de turism Calibra este unul dintre cei mai importanti tour-operatori din Transilvania si cel mai mare tour-operator roman pe Egipt. Oferim pachete de servicii turistice pentru turisti individuali si grupuri, circuite culturale, sejururi, vacante exotice, dar si alte servicii la cererea expresa a clientilor. Va invitam sa petreceti o vacanta minunata, in conditii de confort deosebit, in Egipt, Grecia, Muntenegru, Austria, Italia, Slovacia, Slovenia, Iordania, Maroc etc. Dispunem de asemenea de un parc auto propriu bine dotat, asigurand transport in conditii excelente cu autocare clasificate la 3 stele dotate cu aer conditionat si toate facilitatile, precum si transport cu microbuze".
Turistii sunt de vina!
Somat sa raspunda pentru conditiile inumane si bataia de joc la care i-a supus pe turisti, Martin Bikfalvi, patronul Calibra, le-a trimis acestora o scrisoare in care recunoaste ca faptele s-au petrecut asa cum relateaza cei pacaliti. Numai ca pentru toate nenorocirile da vina ba pe egipteni, ba chiar pe turistii insisi: "Imbolnavirea turistilor nu s-a datorat conditiilor de pe vas si in nici un caz nu cred ca a fost toxiinfectie alimentara - caz in care probabil turistii ar fi trebuit sa se afle in spital. Este vorba despre binecunoscuta "boala a turistului" pe care o contacteaza turistii care calatoresc in tarile arabe si care nu respecta indicatiile ghidului. Boala (adica varsaturi si diaree) apare din cauza apei de la robinet, fructe spalate cu apa de la robinet, amestecul felurilor de mancare specific arabe etc". In finalul scrisorii sale, patronul Calibra le transmite turistilor ca va returna doar 145 de euro de persoana - contravaloarea cinei festive de Revelion, in suma de 75 de euro, si 70 de euro, adica 10 la suta din pachetul de servicii turistice.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.