Gigi Becali, George Copos si Nicolae Badea s-au declarat deranjati de faptul ca meciurile echipelor lor nu vor mai putea fi vazute la TVR. Boom Sport contesta faptul ca Telesport a cedat optiunile 1 si 4 pe bani mai putini turcilor.
Scandalul drepturilor de televiziune din Liga I, pierdute de TVR in beneficiul Kanal D, un post care va emite prima data pe 18 februarie, continua. In sprijinul postului public, care si-a recunoscut initial vina de a nu fi virat banii la timp in conturile Telesport, detinatorul drepturilor pe campionatul romanesc, pentru ca apoi sa anunte ca desfacerea contractului este abuziva, motiv pentru care se va adresa instantei, au sarit presedintii celor mai importante trei grupari din Liga I. Astfel, Gigi Becali, George Copos si Nicolae Badea s-au declarat nemultumiti de noul detinator al meciurilor 1 si 4 din fiecare etapa. Cel mai vehement a fost Gigi Becali: "E strigator la cer acest nou contract! Eu voi permite TVR-ului sa filmeze gratis la meciurile din Ghencea. O sa vorbesc cu Badea si cu Copos sa convocam Adunarea Generala a LPF si sa votam ruperea contractului cu Telesport. Toti romanii trebuie sa aiba posibilitatea sa vada meciurile Stelei. Daca eu ii las pe cei de la TVR sa filmeze, Kanal D o sa rezilieze contractul cu Telesport, pentru ca n-o sa le convina sa dea bani, iar lumea sa se uite la TVR". Nicolae Badea (foto), presedintele CA de la Dinamo, a privit problema din punct de vedere economic si a ajuns la concluzia ca gruparea sa pierde din noua intelegere. "Ne afecteaza imaginea. Una e ca sponsorii nostri sa se vada la TVR si cu totul altceva la Kanal D", a spus Badea. In scandal a intrat si Boom TV, un post de sport aparut de putin timp pe piata si care s-a inscris in cursa cu Kanal D pentru preluarea celor doua optiuni devenite disponibile. Reprezentantii acestui canal l-au acuzat pe Horatiu Nicolau, patronul Telesport, ca "a facut cel mai mare deserviciu cluburilor din Romania in ultimii 15 ani", pentru ca a refuzat oferta Boom TV, care se cifra la 6 milioane de euro pentru un an si jumatate, acceptand-o pe cea a turcilor, de 4,5 milioane de euro.
Nicolau s-a aparat simplu, explicand ca indiferent de banii pe care ii incaseaza prin vanzarea meciurilor, el plateste o suma fixa catre LPF, stabilita clar in contractul intocmit acum doi ani si jumatate, prin urmare acceptarea unei oferte mari ii aduce lui profit, si nu cluburilor. In fine, cel mai mare scandal este in postul public, acolo unde se desfasoara o ancheta interna dura. Mai mult, dinspre Pangratti se aude ca principalii comentatori de fotbal ai TVR, Emil Gradinescu si Vlad Enachescu, au fost deja ofertati de Kanal D, care le-a propus salarii duble pentru a se alatura echipei noului post. Singurul lucru cert este ca LPF a amanat ieri impartirea meciurilor din primele patru etape ale campionatului care se reia pe 24 februarie, motivul oficial fiind acela ca nu s-a stabilit clar unde vor juca Craiova si Steaua, care au primit suspendari ale terenurilor din partea Comisiei de disciplina a FRF si care vor ajunge luni la apel. (B.G.)