Cercetatorii danezi au o veste buna pentru femeile insarcinate: acestea au voie sa bea cafea, dar, bineinteles, cu masura. Acuzata pana nu demult ca ar fi nociva pentru fat, in realitate, cafeina este lipsita de pericol. Cafeina - principiul ac

Cercetatorii danezi au o veste buna pentru femeile insarcinate: acestea au voie sa bea cafea, dar, bineinteles, cu masura. Acuzata pana nu demult ca ar fi nociva pentru fat, in realitate, cafeina este lipsita de pericol.

Cafeina - principiul activ al cafelei - nu influenteaza negativ greutatea la nastere si nici nu creste riscul de nastere prematura.

Cercetatorii de la Universitatea Aarhus au urmarit 1.207 femei insarcinate care beau cu regularitate cafea - in medie, trei cesti pe zi. Pe parcursul ultimelor 20 de saptamani de sarcina, jumatate din viitoarele mame au continuat sa bea cafea obisnuita, in vreme ce celorlalte li s-a recomandat cafeaua decafeinizata.

La nastere, autorii studiului nu au observat diferente semnificative intre cele doua grupuri de femei. In primul grup, 4,2% dintre micuti au venit pe lume prematur, iar 4,5% dintre ei au avut greutate mica la nastere. In al doilea grup, 5,2% dintre copii s-au nascut mai devreme si 4,7% au avut greutate mica. Insa consumata cu moderatie, cafeaua are efecte favorabile asupra sistemului nervos. Viteza transmiterii informatiilor in creier poate creste cu ajutorul cafeinei.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.