Bucurestenii descriu Romania ca fiind ieftina si cu un nivel de trai scazut, acestea reprezentind principalul motiv pentru care strainii sint interesati de tara noastra.

Aproximativ unu din trei romani (35,3%) este de parere ca posibilitatea de a investi este principala atractie pe care tara noastra o are pentru cetatenii straini, se arata intr-un studiu realizat de agentia de cercetare Brand Behaviour Research&Data. De asemenea, potrivit aceluiasi studiu, romanii din Capitala sint convinsi ca oportunitatile de afaceri din Romania sint generate in primul rind de forta de munca ieftina si de nivelul scazut de trai. „Cred ca este destul de aproape de realitate, dar depinde si despre ce investitori este vorba", ne-a spus Sebastian Lazaroiu, director CURS, potrivit caruia, pentru a putea sti pe ce baze am putea sa ne construim brandul de tara, ar trebui sa-i intrebam mai degraba pe straini.

Peisajul romanesc atrage straini

Pe locul secund in ceea ce priveste punctele de atractie ale Romaniei pentru straini, bucurestenii au nominalizat frumusetea peisajului, unu din sase respondenti (15,9%) facind aceasta optiune. Totodata, 10% dintre cei intervievati au spus ca, in opinia lor, cultura si traditiile autohtone ii determina pe straini sa ne viziteze sau sa se stabileasca in tara noastra, in vreme ce „frumusetea romancelor" este un motiv de atractie in opinia a 9,7% dintre respondenti. Nu in ultimul rind, o alta ratiune posibila pentru care strainii ar fi atrasi de tara noastra este curiozitatea. Ponderea celor care au optat pentru acest raspuns este insa destul de mica: doar unu din 50 (1,9%). 10,3% dintre respondenti au mentionat alte „atractii", precum coruptia, saracia, legislatia, aventura sau linistea.

Barbatii se gindesc la investitii

Luind in considerare sexul respondentilor, din studiul Brand Behaviour reiese ca barbatii au intocmit ierarhii diferite de cele ale femeilor. Astfel, barbatii iau in calcul „posibilitatea de a face investitii" si „bogatia tarii" in proportie mai mare decit femeile, in timp ce acestea mentioneaza mai des calitatea oamenilor. Diferente semnificative de perceptie sint si in functie de virsta celor intervievati. Spre exemplu, persoanele tinere sau foarte tinere au pus accentul pe curiozitatea strainilor si pe dorinta lor de a cunoaste romance, spre deosebire de persoanele mature care apreciaza ca factor determinant bogatia tarii reprezentata in principal de resursele naturale.

Studiul Brand Behaviour se inscrie intr-o serie de cercetari ale companiei privind atitudinile si opiniile consumatorilor. Studiul a fost realizat in luna decembrie 2006, prin intervievare fata in fata. Universul studiului este format din persoane care locuiesc in Bucuresti, cu virste de peste 14 ani, de ambele sexe. Esantionul este de 466 de persoane, eroarea fiind de +/- 4,63%, probabilitatea de garantare a rezultatelor fiind de 95%.