Acelasi mecanism al dezinformarii functioneaza si in domenii mai putin frivole. Asemenea zvonuri aberante nu se nasc spontan. Si nu sunt catusi de putin dezinteresate. Lipsa de informare este speculata abil de tot felul de "baieti destepti", care se grabesc sa arunce in carca Uniunii Europene "reglementari" inventate de ei. Exista, desigur, initiative individuale, dar mai ales "grupuri de interese". Unele dintre ele capabile sa orchestreze adevarate campanii de popularizare a unor normative comunitare inexistente. La o zi dupa ce TVR1 a difuzat un amplu material care dezmintea zvonurile cu privire la obligativitatea inmormantarilor "pe stil european", un post privat de televiziune relua cu convingere aceleasi ineptii despre capela obligatorie, dricul ecologic si raposatul biodegradabil. Miza: mai multi clienti si tarife mai mari pentru pompele funebre. Efectul imediat: terorizarea populatiei de la tara, "informata" ca nu isi va mai putea duce mortii la groapa, fiindca in sate nu exista capele.
In mod straniu, autoritatile nu se grabesc deloc cu clarificarile. Nici macar atunci cand ambiguitatea risca sa distruga vietile a mii de oameni. Si sa ne afecteze pe toti. Atunci cand miza este foarte mare, chiar reprezentantii statului intra in acest joc al dezinformarii. Si legifereaza masuri absurde si iresponsabile, invocand "imperativele aderarii". Acum se incearca distrugerea micilor producatori de branza - care asigura peste 40 la suta din piata nationala. Ciobanilor li s-a spus ca trebuie sa-si duca oile la pasunat cu masina, sa le taie cozile si sa le mulga numai electric. Ca stanele trebuie sa semene cu niste clinici high-tech, perfect aseptice. Ca trebuie sa-si ia adio de la putinele de lemn si sa le inlocuiasca imediat cu vane de inox. Dar, chiar daca vor face toate acestea, tot nu vor avea dreptul sa-si vanda branza mai departe de 30 de kilometri in jurul stanii. Unde n-au cui.
Ciobanilor li s-a cerut practic sa dispara. Sau sa vanda laptele neprocesat marilor producatori, care, da, ei au voie sa ne umple galantarele cu produse sterile, lipsite de gust, dar pline de e-uri. Autoritatile au uitat, insa, sa le spuna oierilor ca exista o solutie simpla la problema lor: inscrierea branzei ca produs "traditional". Caz in care, desi normele de igiena raman stricte, nu mai este nevoie de inox si de mulgatoare electrice. Si pot vinde si in strainatate. Peste granitele tarii, nu numai ale judetului. Daca e destul de buna pentru Paris, telemeaua de Sibiu ar trebui sa aiba voie si in pietele bucurestene. Chiar daca ii deranjeaza teribil pe marii producatori.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
Cine sunt câștigătorii premiilor RoFintech Awards 2024?
Sursa: futurebanking.ro
-
O companie importantă de logistică și transport achiziționează 100 camioane...
Sursa: wall-street.ro
-
10 Mesaje pe care ar trebui să le lipim prin toată casa ca să le vedem cât...
Sursa: kudika.ro