Comisia Europeana a aminat decizia asupra limitelor la emisiile de carbon ce vor fi impuse constructorilor de automobile.

In 2004, producatorii de autoturisme europeni au semnat un acord prin care isi asumau reducerea cu 25% a emisiilor de carbon ale masinilor pina in 2008. Dar acordul a fost voluntar si multi dintre constructori nu s-au conformat pina la urma, ceea ce l-a determinat pe comisarul pentru Mediu, grecul Stavros Dimas, sa propuna obligativitatea limitarii emisiilor si introducerea unor sanctiuni pentru contravenienti.

Desi Comisia urma sa prezinte marti o propunere in acest sens, ea a fost aminata cu cel putin o saptamina, din cauza opozitiei foarte puternice a comisarului pentru Industrie, germanul Günter Verheugen. Acesta a insistat ca o reglementare prea stricta a emisiilor de carbon ar putea cauza dificultati producatorilor, punind in pericol cresterea economica.

Insa ministrul german pentru mediu, Sigmar Gabriel, a declarat ca producatorii de masini nu se opun unei reglementari a emisiilor. Guvernul Germaniei, cea mai mare producatoare de autoturisme din UE si tara care asigura presedintia acest semestru, nu isi sustine conationalul. Conform EUObserver, chiar si presedintele Comisiei, José Manuel Barrosso, s-ar fi aratat in favoarea reglementarii mai drastice a reducerii emisiilor.