Viitorului proprietar al uzinei craiovene i se vor impune cerinte de productie.

Statul roman va vinde fabrica de automobile de la Craiova in acest an, iar una dintre conditiile impuse viitorului proprietar va fi asigurarea unui volum minim al productiei. „Vom solicita ca acela care cumpara societatea sa asigure un volum de cel putin 300.000 de masini pe an. Nu va fi o privatizare in care vom vinde scurt un pachet de actiuni, ci va contine si masuri asiguratorii din partea statului", a declarat ieri presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). „Comisia de privatizare se va intilni saptamina viitoare", a precizat el.

In urma falimentului Daewoo, fabrica de la Craiova a fost rascumparata de statul roman pentru 60 de milioane de euro. Acum statul vrea sa o vinda si are deja patru oferte, de la Ford, General Motors, Tata Motors (India) si Chery Automobile (India).

Potrivit lui Vasile Girlea, directorul de comunicare al Daewoo Automobile Craiova, capacitatea de productie de masini este de 125.000 de unitati pe an in prezent, dar uzina nu fabrica mai mult de 25.000 de masini anual. In ceea ce priveste motoarele si cutiile de viteze, Daewoo poate produce in fiecare an 300.000, respectiv 200.000 de unitati. Intrebat cum comenteaza cerintele AVAS, Girlea a declarat ca se poate extinde capacitatea de productie pina la un anumit nivel numai prin angajari de personal.

Datorii din prima privatizare

Statul trebuie sa rezolve insa si problema datoriilor societatii catre creditorii romani, mai ales ca, potrivit ultimelor speculatii, inca neconfirmate, societatea (acum de stat) ar trebui sa returneze statului sume de ordinul sutelor de milioane de dolari, acumulate dupa prima privatizare din 2004, in contul facilitatilor de care a beneficiat investitorul coreean.

Atanasiu a recunoscut ca fabrica are multi creditori, printre care si Ministerul Finantelor, dar nu a putut preciza sumele. Momentan, societatea este in procedura de administrare speciala.