Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a declarat ieri ca discutiile cu oficialii de la Bruxelles pe tema taxei auto vor dura inca cateva luni. "Discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene vor mai dura 2-3 luni si vizeaza pentru moment
Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a declarat ieri ca discutiile cu oficialii de la Bruxelles pe tema taxei auto vor dura inca cateva luni. "Discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene vor mai dura 2-3 luni si vizeaza pentru moment principiile acestei taxe, care de altfel erau cunoscute inca din luna iulie", a precizat Vladescu. Autoritatile vor cauta o solutie de limitare a importului de masini poluante si in cazul, putin probabil, in care taxa de inmatriculare ar fi eliminata, a mai spus Vladescu. Ministrul Finantelor a afirmat ca programul de reinnoire a parcului auto va trebui finantat in continuare.
APIA moare de grija mediului
Reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) au reluat ieri, intr-o conferinta de presa, argumentatia vehementa pentru mentinerea taxei auto, aratand ca acest demers este motivat doar de grija pentru mediu si pentru siguranta in trafic. Desi, initial, a aratat ca gradul de motorizare in Romania este incomparabil mai mic decat cel al statelor est-europene din vecinatate (147 de masini la mia de locuitori fata de circa 600 de masini la mia de locuitori), presedintele APIA, Brent Valmar, considera ca nu oricine ar trebui sa aiba acces la achizitionarea unui autoturism in Romania. "Argumentul populist nu e valabil niciunde in Europa. Isi ia masina cine are nevoie si cine poate. Daca cineva nu poate lua o masina noua, nici prin modalitatile diverse de creditare disponibile pe piata, poate apela la parcul auto din Romania", a spus Valmar. Presedintele APIA sustine ca importatorii de masini noi nu sunt favorizati in mod deosebit de introducerea taxei de inmatriculare si ca acestia si-ar asigura profituri mai mari din vinzarea de masini second hand. "Importatorii nu vor sa subscrie la demersul iresponsabil de a importa rable. Desi se bazeaza pe cele mai mari retele de distributie la nivel european, stiu de unde sa ia masini second hand la cele mai mici preturi si au logistica necesara pentru distributia pe piata romaneasca. Vanzarea de masini de ocazie aduce oricum marje de profit mai mari decat comertul cu masini noi", a mai spus Valmar.
Intrebat daca sustine taxa, in contextul in care vinzarile Dacia au scazut cu 50% pe piata romaneasca in primele trei saptamani din acest an, vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a aratat ca isi explica acest lucru prin "fenomenul de asteptare a clarificarilor cu privire la taxa de prima inmatriculare". Stroe este de parere ca introducerea unei taxe anuale de poluare, ca alternativa la taxa de inmatriculare, ar fi dus la o noua revolutie. "Daca ar fi fost introdusa o taxa de poluare, de 1000-1500 euro, ca in Germania, ar fi fost o noua revolutie", a spus Stroe. Reprezentantii companiei au mai aratat ca preturile versiunilor Dacia Logan au crescut usor la inceputul acestui an in urma trecerii de la echiparea cu motoare Euro 3 la propulsoare Euro 4, obligatorii pentru inmatriculare.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.