Comisarul european pentru multilingvism, Leonard Orban, a declarat ieri, intr-o conferinta de presa, ca patru elemente ale taxei pentru prima inmatriculare sunt contrare prevederilor Tratatului UE, fara a preciza care sunt acestea.
"Prob
Comisarul european pentru multilingvism, Leonard Orban, a declarat ieri, intr-o conferinta de presa, ca patru elemente ale taxei pentru prima inmatriculare sunt contrare prevederilor Tratatului UE, fara a preciza care sunt acestea.
"Problema nu este taxa, ci nivelul taxei. Dar mai sunt si alte elemente, sunt in total patru elemente care sunt considerate ca fiind contrare prevederilor Tratatului Uniunii Europene si aquis-ului comunitar", a declarat Orban. Comisarul european si-a exprimat speranta ca Romania sa nu ajunga in situatia in care autoritatile de la Bruxelles sa declanseze procedura de infrigement, subliniind disponibilitatea oficialilor de la Bucuresti de a gasi o solutie in acest sens. "In momentul de fata exista discutii intre autoritatile romane si Comisia Europeana pentru clarificarea acestor aspecte. Din cate stiu, exista disponibilitatea autoritatilor romane de a modifica Codul Fiscal. Sper sa nu se ajunga la situatia ca in luna martie sa se lanseze procedura de incalcare a Tratatului Uniunii Europene", a spus Leonard Orban. El a adus in discutie cazul similar al Poloniei si Ungariei, unde Curtea Europeana de Justitie a decis nu numai revocarea prevederilor, ci si inapoierea banilor. Comisarul european pentru taxe si vami, Kovacs Laszlo, afirma, recent, ca taxa instituita de Romania este neconforma cu normele UE, devenind discriminatorie prin insasi formula de calcul in functie de anumiti parametri, desi este in sine legala. Saptamana trecuta, Executivul european a decis sa inceapa o ancheta, acuzand Romania de incalcarea articolului 90 din Tratatul de aderare la UE prin introducerea taxei de prima inmatriculare. Articolul interzice statelor membre sa introduca taxe prin care sa discrimineze, direct sau indirect, produse din alte tari membre, in competitia de pe piata cu produsele similare autohtone. Nivelul taxei de prima inmatriculare, stabilit initial de Guvern la un maxim de circa 3500 de euro, a ajuns, dupa ce a trecut prin Parlament, la un cuantum de 7500 de euro, diferentiata in functie de capacitatea cilindrica a motorului, gradul de poluare si vechimea masinii.
Guvernul polonez ar putea fi obligat sa returneze accizele incasate pentru masinile second hand dupa aderarea la UE, in anul 2004, pana in decembrie 2006, cand reglementarile fiscale au fost modificate. Curtea Europeana de Justitie a decis ca Polonia a incalcat legislatia europeana prin impunerea unor niveluri mai ridicate ale accizelor pentru automobilele mai vechi de doi ani importate din UE, comparativ cu vehiculele rulate in Polonia, transmite Reuters. Statul central-european a importat aproape 2,5 milioane de masini uzate dupa anul 2004, iar valoarea taxelor percepute s-a plasat la circa 835 milioane de dolari. Nivelul taxei ajungea pana la 65% din valoarea autoturismului, in cazul vehiculelor mai vechi de sapte ani. Decizia instantei a fost adoptata in cazul unui proces intentat de Maciej Brzezinski la Curtea de la Luxemburg, unde a reclamat faptul ca a platit taxa pentru un automobil Volkswagen Golf, fabricat in 1989. Pe de alta parte, Comisia Europeana a inaintat, in decembrie 2006, o actiune juridica impotriva Poloniei, in legatura cu testele de drum obligatorii pentru automobilele uzate, inainte de inmatriculare, mai costisitoare in cazul vehiculelor second-hand importate, decat in cazul masinilor rulate in Polonia. (Gilda POPA)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.