Pentru a-si consolida pozitia pe piata de discounteri, nemtii de la Rewe se regrupeaza, renuntind la brandul XXL Mega Discount!

Nemtii de la Rewe Romania isi schimba strategia pe segmentul de discount. Potrivit unor surse, compania va renunta la unul dintre brandurile sale, reunind magazinele de tip discounter sub un singur nume. Mai precis, incepind din aceasta luna, magazinele XXL Mega Discount! se vor transforma treptat in Penny Market XXL. In momentul de fata, Rewe detine cinci magazine XXL Mega Discount!, in Bucuresti, Buzau, Braila, Sibiu si Tirgoviste. Per total, compania opereaza insa 31 de magazine cu preturi reduse, detinind totodata un centru logistic in apropiere de Bucuresti.

Investitii de 55 de milioane de euro

In afara de rebranding, nemtii au planuri mari si in ceea ce priveste expansiunea. Per total, potrivit oficialilor companiei, anul acesta sint programate 30 de deschideri, la care se va adauga cel de-al doilea centru logistic in nordul tarii. Nota de plata pentru aceasta expansiune va fi de aproximativ 55 de milioane de euro. „Principalul obiectiv este consolidarea pozitiei de lider pe segmentul discount", sustin reprezentantii companiei.

Rewe mai opereaza in Romania supermarketul Billa si magazinul cash&carry Selgros.

Lupta se inteteste

Planuri ambitioase au si ceilalti principali competitori ai Rewe pe segmentul de discount. Astfel, reteaua Plus, divizia de discount a Tenglemann, va taia anul acesta panglica la aproximativ 30 de magazine. Mai precis, compania isi va consolida pozitia in orasele in care a intrat deja, pe masura ce va „ataca" 20 de piete noi din tara, cum ar fi, de exemplu, Roman, Piatra Neamt, Sebes, Baia Sprie, Brasov sau Arad. Pentru deschiderea unui magazin Plus, costurile se ridica la aproximativ 1,5 milioane de euro. „Urmarim sa ajungem in cel mai scurt timp posibil la o acoperire nationala si implicit la o marire a cotei de piata in noul mediu concurential", ne-a declarat Ioana Marginean, director marketing in cadrul companiei. In momentul de fata, reteaua Plus este formata din 34 de magazine.

In expansiune este si reteaua MiniMax Discount. Pina la finele lui 2007 retailerul va deschide 20 de noi magazine la Brasov, Buzau, Cimpulung Muscel, Cernavoda, Hunedoara, Mangalia, Navodari, Oltenita, Ovidiu, Petrosani, Pucioasa, Risnov, Slatina si Turnu Magurele. Fiecare unitate noua implica o investitie de aproximativ un milion de euro, inclusiv achizitionarea terenurilor. „Urmarim pozitionarea marcii MiniMax Discount in plan national si acoperirea segmentului de localitati cu minimum 15.000 locuitori. Magazinele MiniMax Discount trebuie sa devina in fiecare locatie unde sintem prezenti principalul reper pentru consumatorii in cautarea celor mai bune oferte si care urmaresc raportul optim calitate-pret", ne-au declarat reprezentantii companiei.

Reteaua MiniMax Discount include momentan patru filiale in: Calarasi, Slatina, Tirgoviste si Urziceni.