Incertitudinile privind corectia nivelului taxei de inmatriculare nu afecteaza segmentul masinilor la mina a doua. Cel putin pina la terminarea stocurilor.

Companiile care comercializeaza masini second-hand in Romania spun ca vinzarile merg chiar mai bine in aceasta perioada, comparativ cu intervalele similare din anii trecuti.

Si asta contrar anumitor asteptari care indicau un recul al vinzarilor pe acest segment. Explicatia o ofera Liviu Dobrin, presedintele parcului de masini rulate Autovit. „E chiar o agitatie mai mare decit in anii trecuti pentru ca ce se vinde acum si ce se va vinde in urmatoarele saptamini sint masini inmatriculate in Romania inainte de 31 decembrie 2006 si pentru care nu se aplica taxa de prima inmatriculare."

Nici compania AAA Auto, intrata de un an pe piata din Romania, nu se plinge de numarul vinzarilor.

„In ceea ce priveste evolutia vinzarilor companiei noastre, avind in vedere stocul de 500 de autoturisme, fluxul de vinzari se ridica la un nivel de doua ori mai ridicat decit in perioada similara a anului 2005", a declarat pentru „Cotidianul" Miodrag Stanoievici, Country Manager pentru Romania al AAA Auto.

In urma sesizarii Comisiei Europene cu privire la corectitudinea introducerii taxei de prima inmatriculare, Guvernul Romaniei a anuntat ca va lua in considerare reducerea nivelului acesteia in urmatoarele saptamini.

Ce va fi dupa

Cum va arata insa piata auto locala pe segmentul second-hand in acest an? „Tendinta din piata va fi urmatoarea: daca taxa ramine in vigoare la nivelul actual, atunci micii intermediari vor fi limitati ca numar, iar clientii se vor orienta catre dealerii mari, care pot sa ofere un stoc mare de autoturisme si servicii de vinzari adiacente la un nivel superior, precum garantia postvinzare", a explicat Stanoievici.

„Daca insa se va gasi o cale de mijloc, autoritatile vor modifica aceasta taxa astfel incit sa nu se mai aplice masinilor importate care indeplinesc normele Euro 3, asa cum se intimpla si inainte de 1 ianurie 2007. Oricum, masinile cu Euro 4, vechi de 1-2 ani, nu sint foarte afectate. Pentru autoturismele cu Euro 3 insa, diferenta este substantiala si sint foarte afectate de noua taxa", a adaugat Country Managerul pentru Romania de la AAA Auto.

Pentru acest an, Stanoievici a declarat ca se asteapta la vinzari duble fata de 2006, pina la 7.000 de unitati.

Repozitionarea dealerilor

Daca taxa speciala introdusa in Codul fiscal va fi mentinuta sau nu va fi redusa, atunci anul acesta va fi unul de reorientare a dealerilor care comercializeaza masini rulate din import.

„2007 va fi un an foarte putin previzibil, va fi un an de asezare e pietei si de orientare a dealerilor de masini second-hand spre segmente de autoturisme care sa fie vandabile cu taxa inclusa, iar acest lucru inseamna masini mai noi de 3-4 ani si cu cilindree mai mica", a precizat presedintele Autovit.