Cosmina Popescu are o emisiune de produs: „Arena Leilor", pe TVR 2. Ideea reality showului: trei oameni de afaceri isi aleg viitoarea afacere. Prin fata lor se perinda oameni cu idei, dar fara bani.

Prezinta Corina Secheres!

Ea nu e dintre acelea care dau din popou pentru a prezenta emisiunea. Este tipul de prezentator de emisiune care nu are doar o fata machiata, este dublata de bun-simt si de inteligenta. Nu in ultimul rind, are cunostinte in privinta integrarii. Nu este un manechin care sa citeasca de pe prompter. Ea pune fata in fata omul de afaceri si omul cu idei. Ea face legatura dintre milioanele noastre de lei si milioanele de euro, cu intrebari gen: „Crezi ca ai negociat bine? Crezi ca e bine ca ai oferit doar 10% in conditiile in care tu vii doar cu ideea?" Romanii prefera sa ofere foarte putin din banii afacerii in conditiile in care ei vin doar cu ideea.

Pai, nu e de ajuns?

Este insuficient cind ideea ta originala este sa deschizi o spalatorie in Buzau. Romanul cloneaza ce vede la colt de strada. Vede o covrigarie si se prinde ca merge, atunci face o covrigarie tot pe strada aia. Nu ar incerca o iaurtarie sau sa vinda covrigul in alta forma, covrigul branduit Eminescu. E o lipsa de idei originale. Se poate face si braga ca sa concurezi Coca-Cola, dar romanul nu si nu, el vrea Coca-Cola doar. E interesant profilul celui care a venit la preselectie. Din 400 de inscrisi am ales doar 40 de participanti. Sint probleme de tip psihologic... televiziunea are impact in masa si sint persoane care vor vizibilitate cu rachetele lor cosmice, cu distrugerea clonelor bancare, cu vidanjele second hand, cu ingrijirea cimitirelor, cu ferma de rime. Oamenii nu stiu sa prezinte ideea de afaceri intr-un speech de un sfert de ora. Iar televiziunea nu este decit un tirg de afaceri, un intermediar, negocierea petrecindu-se in termeni reali in Arena.

Cei trei milionari.

Sint reali. Pot raspunde la intrebarea: Cum am facut primul milion de euro in viata? Nu sint maimutoii care circula in media cu cap de plastilina, cu picioarele cracanate si un pic de burtica. Sint oameni cu performante economice. Marius Ghinea, fondator Flamingo, actionar Flanco, un milionar in euro cu carte de munca la o firma americana. Dragos Anastasiu, patronul Eurolines, absolvent de medicina. Sorin Poja, fost stomatolog, cu lant de hoteluri in Timisoara.

Ei ce motivatie au?

Vor sa-si reinvesteasca banii. Asta e rostul emisiunii. Daca el este convins de afacerea ta, investeste alaturi de tine. Sint banii lor personali, pe care-i investesc dupa criteriile lor. Noi nu apelam la mila, la compasiune. Noi nu dam ceva de pomana. Daca dovedesti ca esti in stare, primesti finantare. Ei nu pierd timpul, ei fac afaceri in Arena.

Cum se face televiziune azi?

Lupta dintre televiziuni se da tot pe ideea de clonare a ideilor. Cineva face un covrig cu sare, fac si eu un covrig cu sare.

De ce aveti atitia nasturi, chiar si la bratara?

Nasturele exprima ideea de lucru incheiat, terminat, bine dus la capat.