Descoperit si tradus in Occident in ultimii sai ani de viata, urmatorul autor din „Colectia Cotidianul" s-a bucurat insa de aprecierea unanima a criticilor literari.

„Junichiro Tanizaki a scris intr-o maniera marcata de erotism si ironie despre dezvoltarea culturii japoneze si despre efectul influentelor occidentale asupra traditiei. Intr-un stil delicat si puternic emotionant, proza lui Tanizaki progreseaza prin dialog si prin descrierea atenta, fara sa existe un narator omniscient. Rezultatul este un realism cinematografic in care cititorul-spectator isi creeaza propria continuitate epica", scriu cronicarii de la revista „Art and Culture".

„Un maestru al mortii si al erosului... Ceea ce este de negindit este transformat in ceva atit de real, incit iti taie respiratia gratie ochiului pentru detaliu al lui Tanizaki, un ochi care functioneaza uneori clinic, alteori ca al unui saman care stie sa transforme un obiect anodin intr-un fetis", comenteaza „L.A. Weekly".

„Aceasta fictiune subversiva si autoreferentiala", scrie „The Nation" despre „Jurnalul unui batrin nebun", ultimul roman al autorului, „se alatura celorlalte scrieri ale lui Tanizaki, care au ajuns deja sa formeze o uluitoare serie clasica."

„Mare romancier modern al Japoniei, Tanizaki a creat toata viata un ciclu de variatiuni ingenioase pe aceeasi tema dominanta: puterea dragostei de a da energie, dar si de a distruge", noteaza, in sfirsit, „The Nation".