Etapa de ieri a Dakarului a fost mai scurta cu 132 km, concurentii trebuind sa se puna la adapost de o furtuna de nisip.

Cea mai lunga etapa a Raliului Dakar (Tan Tan-Zouerat, 817 km) a fost pe placul motociclistilor romani, ei reusind clasari de exceptie pentru niste debutanti. Plecarea pe drumul de legatura spre a sasea proba cronometrata a editiei s-a facut in dimineata zilei de joi, inca de la ora 04.30, concurentii avind de strabatut 414 km pina la startul propriu-zis. Conditiile meteo au fost cu totul neasteptate pentru Dakar, plecarea de la Tan Tan facindu-se pe ploaie, astfel ca nisipul si praful din jur s-au transformat intr-un noroi greu de indepartat de pe radiatoarele motocicletelor. Cu toate acestea, Emanuel Gyenes a ajuns al 56-lea in Mauritania, la Zouerat, urcind pe locul 52 la general, in timp ce pentru Marcel Butuza a fost chiar cea mai buna zi, el incheind etapa pe locul 43 si urcind 16 locuri in clasamentul general, pina pe 91.

Capcane in iarba camilelor

Ieri, etapa s-a intins exclusiv pe teritoriul Mauritaniei si, chiar daca a fost incomparabil mai scurta decit cea din ziua precedenta (580 km, intre Zouerat si Atar), faptul ca aproape toata a fost cronometrata (542 km) i-a sporit gradul de dificultate. In plus, pe linga zonele cu dune si piatra, pe o portiune de peste 100 km, motociclistii au trebuit sa fie atenti la iarba camilelor, o planta cu radacini foarte adinci, in jurul carora nisipul se solidifica, formind un bloc compact. Uneori iarba e mincata de camile, iar la suprafata nu se mai vede nimic, insa ramin radacinile, iar pentru motociclistii care vin in viteza, cu rotile afundate in nisip, impactul poate determina chiar ruperea directiei motocicletei.

Zi de odihna

Traditional, cea mai grea etapa este programata in ziua ce o precede pe cea de odihna, iar cum azi concurentii au liber sint de inchipuit greutatile pe care le-au intimpinat concurentii ieri. De altfel, se si spune ca aceia care ramin in concurs pina la ziua libera ajung sigur la punctul terminus din capitala Senegalului. Ieri a venit in sprijinul concurentilor o furtuna de nisip, stirnita pe ultima portiune a specialei, organizatorii vazindu-se astfel nevoiti, din motive de securitate, sa se limiteze la 407,6 km cronometrati.

Primul motociclist care a trecut ieri linia de sosire a fost francezul Cyril Despres, dublu invingator in Red Bull Romaniacs si cistigator al Dakarului in 2005, insa el nu a recuperat decit 12 minute in fata lui Marc Coma. Pe de alta parte, Coma, detinatorul titlului, a pus o distanta considerabila intre el si al doilea clasat, Isidre Esteve Pujol, cei doi fiind despartiti de peste 37 de minute.

La auto, etapa a fost cistigata la mare lupta de Giniel de Villiers, care i-a luat locul in fruntea clasamentului general colegului sau de la Volkswagen, spaniolul Carlos Sainz, sosit al treilea (la 450"), dupa Stephane Peterhansel de la Mitsubishi (la 246").

Sousa si-a lasat copilotul in desert Al treilea in clasamentul auto inaintea etapei de ieri, portughezul Carlos Sousa (Volkswagen), primul lider al actualei editii a Dakarului, si-a iesit ieri rau de tot din fire. Dupa ce a pierdut foarte mult timp din cauza faptului ca masina i s-a infipt intr-o duna, el si-a varsat nervii asupra copilotului, neamtul Andreas Schulz, si a demarat in tromba, fara sa-si mai astepte colegul. Copilotul german l-a cautat pe Sousa mai bine de 45 de minute.