Asa cum ati putut citi in ziarul nostru de ieri, primarul general Adriean Videanu a anuntat ca va interzice, din februarie, circulatia si accesul in oras al autovehiculelor care nu respecta normele europene privind protectia mediului. Edilul-sef a
Asa cum ati putut citi in ziarul nostru de ieri, primarul general Adriean Videanu a anuntat ca va interzice, din februarie, circulatia si accesul in oras al autovehiculelor care nu respecta normele europene privind protectia mediului. Edilul-sef a revenit, ieri, cu un comunicat prin care vrea sa-i linisteasca pe transportatori, precizand ca acorda firmelor de constructii, altor societati comerciale sau regii subordonate municipalitatii o perioada de un an pentru a-si innoi parcul auto. Interdictiile de circulatie in oras nu se vor aplica deocamdata, persoanelor fizice, proprietare ale unor masini vechi.
Primele autovehicule care vor disparea de pe strazile Capitalei vor fi camioanele de tip "Raba", utilizate in prezent de firmele de constructii bucurestene, de Administratiile Domeniului Public, de societatile de salubrizare sau regii autonome. "Avem o recomandare a Uniunii Europene pentru a aduce nivelul indicilor de mediu la un anumit nivel, ceea ce vom si face in perioada urmatoare. In prima faza, vom interzice accesul pe strazile Bucurestiului a acelor utilaje - vestitele Rabe -, vechi de 30-40 de ani, care polueaza excesiv orasul. Desigur, vom da o perioada de timp, astfel incat agentii economici, proprietari ai unor astfel de vehicule, sa se poata conforma. Insa timpul va fi limitat, in jumatate de an - un an cel mult, acestia nu vor mai avea posibilitatea sa intre in Bucuresti cu astfel de autovehicule", a anuntat Videanu.
Autobuzele RATB, trase pe dreapta
Pe de alta parte, edilul-sef a constatat ca decizia sa ar falimenta regia publica de transport in comun. Un sfert din autobuzele aflate in parcul Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) sunt echipate cu motoare care incalca normele europene de mediu, aceste mijloace de transport urmand sa fie scoase din uz in cursul anului 2007, recunoaste conducerea regiei. "Din punct de vedere al echiparii parcului de autobuze care sa respecte normele europene de emisii si zgomot, 74,6% din parcul RATB corespunde ca dotare normelor Euro I, II si III", se arata intr-un comunicatal regiei remis, ieri, redactiei. Mijloacele de transport care incalca normele europene de mediu urmeaza sa fie inlocuite in trafic de autobuze noi, pana la sfarsitul acestui an.
In Bucuresti exista deja 18 puncte care monitorizeaza poluarea, atat sonora, cat si chimica. Daca va fi interzis accesul utilajelor vechi care polueaza fonic si chimic orasul, Politia, Inspectia Primariei si Garda de Mediu vor supraveghea respectarea acestei restrictii. "Probabil controalele vor fi realizate, asa cum se face si azi, prin sondaj de catre organele abilitate, iar amenzile vor fi usturatoare. Am discutat numai cu Garda de Mediu, deocamdata", a precizat Videanu. Potrivit primarului Capitalei, inainte de instituirea unor restrictii de circulatie a masinilor vechi, care polueaza orasul, se va consulta atat cu specialistii de mediu si Politia, pentru stabilirea unei limite de poluare, precum si cu agentii economici, cu care se va negocia termenul pentru innoirea parcului auto. "Nu vreau sa dau termene, prefer sa fundamentez bine o hotarare de consiliu, astfel incat sa nu fie nevoie de o modificare. Prefer sa am o consultare mai indelungata, dar sa rezulte un document in regula", a conchis Adriean Videanu.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.