Primarul General al Capitalei isi subcontracteaza toate atributiile care pot fi delegate, potrivit ultimei modificari ale Legii administratiei publice locale. Edilul va apela la serviciile a "4, 5 sau 6 directori generali", care vor fi, de fapt,
Primarul General al Capitalei isi subcontracteaza toate atributiile care pot fi delegate, potrivit ultimei modificari ale Legii administratiei publice locale. Edilul va apela la serviciile a "4, 5 sau 6 directori generali", care vor fi, de fapt, primari nealesi. Capitala va avea, astfel, impreuna cu alesii sectoarelor, 11, 12 sau chiar 13 edili.
Adriean Videanu a anuntat ieri, intr-o conferinta de presa, ca va delega cea mai mare parte din atributiile sale de primar general al Capitalei catre "4, 5 sau 6 directori generali", pe care ii va angaja pe functii de manageri, odata cu restructurarea Primariei municipiului Bucuresti. Firma Avantera a fost angajata de edilul-sef cu 250.000 de lei pentru a-i regandi organizarea institutiei pe care a fost ales de bucuresteni sa o conduca. Dupa operatiune, primarul general va mai ramane cu 29 de atributii din totalul de 133, exact cu cele care nu pot fi delegate, potrivit legii. Ultima modificare a Legii administratiei publice locale - Legea nr. 286/2006 -, ii permite acest lucru. In argumentarea deciziei sale, Adriean Videanu invoca eliminarea birocratiei. El a precizat ca vrea sa investeasca in resursa umana, astfel incat Primaria Capitalei sa devina, intr-un an si jumatate, la cel mai inalt grad de performanta.
Videanu nu a estimat ce costuri presupune acest proiect. "Evaluarea personalului se va face de catre companii specializate, dar si in interiorul municipalitatii avem departamentul de resurse umane, care va monitoriza permanent intreaga performanta pe care o va realiza personalul primariei. 250.000 de lei a costat consultanta, dar costurile implementarii proiectului nu pot fi estimate - parerea mea este ca intr-un an si jumatate PC va ajunge la acea performanta pe care o dorim. (...) Legat de organigrama, decizia finala va fi luata dupa ce voi consulta si Consiliul General, caruia ii voi supune proiectul spre aprobare", a precizat Videanu. Edilul-sef a intregit tabloul innoirii Primariei Capitalei, anuntand ca institutia se va muta intr-un sediu nou, pentru care a "lansat" deja studiul de fezabilitate.
Revenind la lucruri mai pamantesti, el a dat drept sigura functionarea Biroului Unic la sfarsitul acestui an, desi in campania electoralaa a promis ca acest lucru va fi realizat in primul sau an de mandat. "Vizavi de cladirea municipalitatii, in actualul magazin Copli, pe care Primaria Capitalei l-a recastigat si suntem in faza de proiectare, probabil in luna martie vom incepe amenajarea lui ca Birou Unic pentru Primaria Municipiului Bucuresti", a spus Videanu.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.