Emanuel Gyenes a ramas fara benzina in prima etapa a Raliului Dakar, din cauza ca i s-a rupt un furtun de alimentare al motocicletei. Pe proba de legatura el a fost tractat pina la o benzinarie.

Traversarea nisipului european aflat in calea Raliului Dakar reprezinta mai mult un antrenament pentru lupta cu periculoasele dune ale Saharei, Africa urmind oricum sa rastoarne ierarhiile intocmite pe batrinul continent. Romanii debutanti la cel mai controversat rally-raid al lumii au avut un inceput ezitant inca de pe drumul Lisabona-Portimao, tinara noastra speranta, de doar 22 de ani, Emanuel Gyenes, fiind chiar urmarit de ghinioane. Cind mai avea doar 15 km pina la finisul probei speciale (aceasta a masurat 117 km) s-a rupt un furtun de alimentare, iar KTM-ul 660 Rally a ramas fara combustibil. Dupa ce a pierdut mai bine de zece minute, Gyenes a primit doi litri de benzina si a reusit sa porneasca, reusind sa ajunga la finalul probei si clasindu-se pe locul 87, la 31 de minute si 45 de secunde de invingator, portughezul Ruben Faria.

Imbulzeala pe traseu

Calvarul avea sa continue si dupa incheierea probei speciale, fiindca a urmat parcurgerea distantei de legatura cu localitatea Portimao, in lungime de 260 km. La doar al zecelea kilometru al acestui traseu, Gyenes a ramas din nou fara combustibil, el fiind tractat de un coechipier pina la prima benzinarie. Ajuns in parcul de asistenta, mecanicii KTM Romania i-au schimbat furtunul de alimentare si i-au setat motocicleta pentru speciala de ieri, cind Mani Gyenes s-a comportat mult mai bine, el terminind pe locul 48 si ajungind pe pozitia a 77-a in clasamentul general, la 43 de minute si 11 secunde de lider, lusitanul Helder Rodrigues. De remarcat ca de-a lungul primei etape a Dakarului au fost prezenti aproximativ 600 de mii de spectatori, iar despre ziua de debut si despre atmosfera Gyenes a spus: „Am rulat pe un nisip foarte greu si printre foarte multi spectatori, care stateau foarte aproape de drum. Dar mi-a placut foarte mult, nu am vazut nicaieri atit de multi sustinatori. Erau oameni care te incurajau pe proba speciala si pe toate podurile de pe autostrada".

Intrarea in Africa

Celalalt roman prezent in concurs, brasoveanul Marcel Butuza, se afla pe locul 67 in clasamentul general, la 41 de minute si o secunda de lider. In prima zi el a fost inregistrat cu al 73-lea timp, dar ieri, pe distanta Portimao-Malaga, a incheiat abia pe locul 105, desi dupa prima zi credea ca trecuse de ce era mai greu in Europa. „Nu m-am asteptat sa fie asa de greu, chiar de la prima proba speciala. Am avut de mers foarte multi kilometri prin paduri de pini situate pe un sol nisipos si nu ma asteptam la asta. Sper ca a doua proba sa fie mai usoara, pentru a ne odihni pentru pietrele din Maroc". Aseara caravana a trecut cu feribotul in Africa, de unde miine dimineata se va pleca pe traseul marocan Nador-Er Rachidia. Intregul parcurs are 649 km, dintre acestia 397 km fiind de legatura, iar speciala are 252 km. François Vulliet, francezul care a concurat alaturi de Romeo Dunca la Dakar 2005, si austriacul Martin Freinadametz, organizatorul Red Bull Romaniacs, ambii cu licente eliberate de Federatia Romana de Motociclism, incep etapa de pe locurile 133 si, respectiv, 62 ale clasamentului general.

Volkswagen, peste Mitsubishi Cu opt succese finale in ultimele zece editii ale Dakarului, la sectiunea auto, constructorul japonez Mitsubishi era mare favorit si la cistigarea competitiei din acest an, piloti precum Stephane Peterhansel, Luc Alphand sau Hiroshi Masuoka fiind vazuti ca luptatori pentru titlu. Pentru moment, nemtii de la Volkswagen le-au luat insa fata, iar dupa traseele din Europa, primele trei locuri sint ocupate de piloti care conduc masini ale constructorului din Wolfsburg. In ordine, acestia sint: Carlos Sousa, Carlos Sainz si Giniel de Villiers.