Alimentele ecologice, industria IT, vinul, turismul, confectiile, mobila, produsele mestesugaresti si medicamentele naturiste vor forma „brandul" de tara al Romaniei in UE.

In strategia postaderare pe care o supune dezbaterii publice, Guvernul a identificat atuurile pe baza carora se poate construi o imagine pozitiva a Romaniei in UE. Proiectul propune trei etape: prima consta in identificarea cauzelor imaginii negative actuale, analiza vizibilitatii si perceptiei brandurilor romanesti in UE, identificarea punctelor forte. A doua - elaborarea conceptului brandului Romaniei, pe baza valorilor aduse de tara noastra in UE: cultura, calitatea capitalului uman, sportul de performanta, biodiversitatea (Romania fiind singurul stat membru cu 5 bioregiuni din cele 11 existente), contributia la securitatea regionala, identificarea Romaniei cu teme mari de politica externa UE, cum ar fi Marea Neagra.

10 milioane de euro in trei ani

Ultima etapa, care prevede promovarea brandului de tara, va fi facuta de reprezentantele diplomatice si institutele culturale romane din strainatate, in timp ce Bulgaria a angajat in acest scop firme specializate in PR si comunicare.

Potrivit presedintelui Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, Alfred Bulai, construirea brandului Romania va costa 10 milioane de euro si va dura trei ani.

Domenii strategice

Sanatate: dezvoltarea infrastructurii, cresterea ponderii serviciilor de sanatate preventiva, supravegherea bolilor infectioase, dezvoltarea sistemului de urgenta, mai multa atentie acordata bolilor psihice.

Buget: consolidarea finantelor publice prin largirea bazei de impozitare si cresterea ponderii veniturilor in PIB, mentinerea deficitelor bugetare sub 3% din PIB pina in 2010. De la buget, cele mai mari sume vor fi alocate pensiilor si asistentei sociale (peste 10%), dar si invatamintului si sanatatii (circa 5%).

Agricultura: dezvoltarea infrastructurii rurale, sustinerea serviciilor pentru agricultura, astfel incit o parte dintre lucratorii din agricultura sa se reprofileze in activitati economice complementare.

Transporturi: finalizarea, pina in 2013, a autostrazilor deja contractate si a variantelor de ocolire a oraselor cu trafic intens.

Piata muncii: cresterea numarului locurilor de munca pentru tineri si pentru cei de peste 45 de ani.