Anul trecut, cei mai multi romani si-au impartit privirile intre trei canale generaliste si doua de nisa.

Stirile fac o concurenta buna pe piata tv din Romania, iar clasamentul audientei din 2006 a trecut printr-o schimbare importanta: inca un post de nisa a patruns in top 5, luind locul unui canal generalist. Astfel, dupa ce Acasa a depasit Prima TV la numar de telespectatori, anul trecut si postul de stiri Realitatea a reusit aceeasi performanta, ajungind pe locul 5 in clasamentul audientelor.

PRO TV a dominat orasele

In rest, televiziunile autohtone nu si-au schimbat foarte mult locurile la rating. PRO TV si-a pastrat suveranitatea ratingului, urmat de Antena 1, TVR 1 si Acasa. Adica 329.000 de romani din mediul urban au urmarit in medie pe minut PRO TV, 255.000 si-au indreptat telecomanda pe Antena 1, 215.000 pe TVR 1 si 168.000 pe Acasa. Realitatea TV a avut 89.000 de telespectatori in medie pe minut, Prima TV cu 1.000 mai putin, TVR 2 a adunat 64.000, urmat de OTV cu 47.000, National TV cu 43.000 si B1 TV cu 34.000. Si la evaluarea fidelitatii telespectatorilor, PRO TV a ramas in virful ierarhiei, iar pe pozitiile urmatoare s-au clasat, in ordine, Antena 1, Acasa, TVR 1 si Realitatea.

Fara tabloide, fara „pe surse"

Postul de stiri a cistigat anul trecut peste 6.000 de telespectatori pe minut, de la 83.000 la 89.000 si un plus de 119.000 de autohtoni, care au stat pe Realitatea cel putin un minut pe zi. Antena 3 a avut anul trecut o medie de 35.000 pe minut, iar N24 - 17.000.

Cele mai importante cresteri de rating ale canalului s-au intimplat intre orele 18.00 si 19.00 si 22.00 si 23.00. „Realitatea TV a mai cistigat 0,3% cota de piata. Fara a difuza stiri tabloide. As mai remarca succesul unei decizii editoriale, de care ma temeam putin la inceputul anului. Disparitia stirilor «pe surse» nu a influentat deloc audienta. Ba dimpotriva, imi place sa cred ca a consolidat increderea telespectatorilor in acuratetea informatiei marca RTV", a explicat Robert Tatarus, directorul editorial Realitatea Media. El adauga ca plusul anului pentru postul de stiri a fost „intarirea celei mai bune echipe de jurnalisti din Romania", iar minusul „aminarea pentru 2007 a dezvoltarii retelei europene de birouri Realitatea TV".

Teo, fotbalul si gala

Robert Turcescu a avut si el doua salturi de audienta la 100%, iar acestea s-au datorat colegelor de breasla din trust sau de la celelalte televiziuni. Teo, recent numita la conducerea postului Romantica, i-a adus 3,7 puncte de rating, iar Andreea Marin, impreuna cu Mihaela Radulescu au ridicat emisiunea la 5,1% rating. Gala „Zece pentru Romania" a ajuns si ea la 2,8 puncte de rating, dar sportul a fost acela care a adus anul trecut recordul de audienta, cu cele doua meciuri jucate de Steaua in Cupa UEFA. Realitatea a avut atunci 27%, respectiv 24% rating, iar la un moment dat, 3,5 milioane de romani urmareau meciul de fotbal pe postul de stiri.