Cel mai mare producator de software din lume Microsoft, care se situeaza pe piata de publicitate online in urma rivalilor Google si Yahoo, spera sa-si imbunatateasca pozitia prin urmarirea mai atenta a tiparelor si a preferintelor utilizatorilor de i
Cel mai mare producator de software din lume Microsoft, care se situeaza pe piata de publicitate online in urma rivalilor Google si Yahoo, spera sa-si imbunatateasca pozitia prin urmarirea mai atenta a tiparelor si a preferintelor utilizatorilor de internet, potrivit "Wall Street Journal".
in acest sens, Microsoft a anuntat ca a inceput deja sa proceseze informatiile personale si preferintele de cautare pe internet ale celor 263 de milioane de utilizatori ai serviciului Hotmail.
Microsoft ofera ca exemplu un functionar, de 25 de ani, care locuieste intr-un oras mare. Un client de publicitate care care opteaza sa isi faca reclama folosindu-se de datele personale ale internautilor, de exemplu BMW, i-ar trimite acestui functionar o reclama la Mini Cooper. Unui om de afaceri de 45 de ani cu copii si care locuieste in suburbii, i-ar trimite in schimb o reclama la un SUV X5, argumenteaza reprezentantii Microsoft.
Directorul de vanzari al Microsoft, Chris Dobson, spune ca marketingul ar trebui sa trieze mai bine anunturile si reclamele pe care le trimit utilizatorilor de internet, pentru a evita astfel "irosirea timpului cu mesaje irelevante".
Microsoft sustine ca testele realizate in SUA au demonstrat ca targetarea mesajului publicitar in functie de profilul utilizatorului a crescut cu 76% numarul de clickuri pe reclame.
in perioada 30 iunie - 30 septembrie 2006, veniturile Microsoft din publicitatea online au crescut cu 5%, dar compania nu a precizat cat inseamna acest procent. in aceeasi perioada, veniturile Google din publicitatea online au crescut cu 70%, pana la 2,69 miliarde de dolari, iar cele de la Yahoo cu 18 procente, pana la 1,16 miliarde de dolari.
Investitiile in publicitatea online din Romania sunt estimate de unii specialisti la cinci milioane de euro in 2006, ceea ce reprezinta un volum de patru ori mai mic decat in Ungaria (investitii atrase de circa 20 de milioane de euro) si de opt ori mai mic decat in Polonia (unde investitiile in reclamele pe internet sunt estimate la 40 de milioane de euro).


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.