Unul dintre domeniile aflate in momentul de fata in plina dezvoltare este cel al asigurarilor, pe aceasta piata activand in prezent cateva zeci de companii de profil. Veniturile societatilor sunt considerabile, acestea incasand sume uriase de pe u
Unul dintre domeniile aflate in momentul de fata in plina dezvoltare este cel al asigurarilor, pe aceasta piata activand in prezent cateva zeci de companii de profil. Veniturile societatilor sunt considerabile, acestea incasand sume uriase de pe urma politelor de asigurare de diverse tipuri incheiate. O mare parte din castigurile companiilor provine de pe urma asigurarilor pe caz de boala incheiate de sutele de mii de romani care pleaca anual in strainatate. Iar aceasta situatie va putea fi intalnita si dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, politele de acest gen ramanand valabile si dupa 1 ianuarie 2007, chiar daca sistemul asigurarilor va cunoaste destul de multe modificari.
Fie ca este vorba de o vacanta de cateva zile prilejuita spre exemplu de perioada Sarbatorilor de iarna, fie de un concediu prelungit, toti cei care aleg sa plece in strainatate sunt obligati sa achite o polita de asigurare medicala cu o societate de profil. Astfel, turistul nu trebuie sa mai plateasca nici un ban in cazul in care are nevoie de servicii medicale. Costurile sunt prevazute de polita de asigurare medicala incheiata. De multe ori insa aceste polite nu au nici cea mai mica valoare, iar turistul trebuie sa achite costurile de spitalizare sau ale serviciilor medicale din buzunarul propriu. Iar dupa ce te intorci in tara, in momentul in care reclami ceea ce ti s-a intamplat, angajatii companiei cu care ai incheiat polita de asigurare medicala iti rad in nas si te trimit la plimbare, spunandu-ti-se ca, de fapt, asigurarea ta era valabila numai in cazul in care mureai. De o astfel de situatie a avut parte o clienta a brokerului de asigurare-reasigurare CORIS ROUMANIE, subsidiara de la Bucuresti a grupului international francez CORIS INTERNATIONAL.
Clauze ciudate
Pentru vacanta pe care si-a planificat-o in Kusadasi, Turcia, Constanta Predoiu a incheiat cu firma CORIS ROUMANIE asigurarea medicala de calatorie ASA 010, pentru o perioada de 11 zile, pentru care a primit Certificatul de asigurare ASA 010 nr. 1616883. Suma asigurata era de 10.000 de euro, incadrata intr-un asa-numit plan B. In cadrul "Conditiile generale privind asigurarea cetatenilor romani care calatoresc in strainatate" ale politei de asigurare, la capitolul 1 "Definitii", iata cum sunt explicate, la 1.11, Calmarea durerilor: "efectul masurilor de urgenta, luate pentru diminuarea sau indepartarea unei suferinte determinata de dureri acute insuportabile, chiar si din cauze preexistente."
In continuare, la capitolul 4 "Excluderi" potentialul client este atentionat asupra situatiilor cand polita nu este onorata de drept: "firma nu acorda despagubiri pentru: 4.1. Orice afectiuni sau stari patologice, pre-existente inceperii valabilitatii politei de asigurare, chiar daca asiguratul nu avea cunostinta de ele, consecinte ale unor accidente sau proceduri medicale intamplate ori efectuate inaintea inceperii perioadei de asigurare, cu exceptia masurilor de urgenta necesare salvarii vietii asiguratului sau calmarii durerilor acute." Cu alte cuvinte, pe de o parte, chiar daca tu, asigurat, nu aveai cunostinta ca ai o anumita boala, dar boala respectiva o aveai totusi dinainte de data incheierii asigurarii de sanatate, atunci firma nu-ti deconteaza costul nici unui eventual tratament. Pe de alta parte, in contradictie cu punctul precedent, daca se impun masuri de urgenta necesare salvarii vietii sau calmarii durerilor acute, atunci CORIS, in mare marinimia sa, plateste factura medicala. Ei bine, pentru turista Constanta Predoiu CORIS ROUMANIE a refuzat sa-si onoreze obligatiile, in ciuda situatiilor de urgenta medicala prin care aceasta a trecut.
Interventie de urgenta
La doar trei zile de la sosirea in statiunea Kusadasi, Constantei Predoiu i se face rau, avand dureri insuportabile. Fiica acesteia cheama de urgenta un doctor la hotel.
"Facandu-i consultul, acesta a decis sa o duca la spital pentru a i se face o investigatie mai ampla. La spital ni s-a spus ca trebuie operata urgent, doctorul de aici spunand ca nu isi asuma raspunderea in vederea transferului in Romania cu avionul", ne-a declarat fiica pacientei. Diagnosticul pus de medicii de la spitalul privat ADA din Kusadasi a fost cel de "colecistita acuta cu pancreatita reactionala. Se impune de urgenta colecistectomie". "Am contactat agentia de asigurari telefonic - telefon ce a fost taxat, cu toate ca in polita de asigurare este specificat ca primul apel este gratuit, si am cerut sa se deschida un dosar, spunandu-le totodata ca prima consultatie a fost platita de mine deoarece doctorul a spus ca are probleme cu asigurarea CORIS privind recuperarea banilor. Le-am explicat ce s-a intamplat si le-am cerut sa ma indrume. Mi s-a spus ca trebuie sa se trimita un fax din care sa rezulte starea pacientei si diagnosticul, fax ce a fost trimis chiar in aceeasi seara. A doua zi, la ora 9 dimineata, medicii turci au luat decizia de a efectua operatia, in ciuda faptului ca nu primisera confirmarea de la CORIS Bucuresti! Operatia trebuia efectuata de urgenta, pentru salvarea vietii mamei mele si pentru calmarea durerilor acute pe care le avea! Adica, o situatie identica celei descrisa in Conditiile generale ale politiei", ne-a relatat Cristina Predoiu, mama "victimei" celor de la CORIS ROUMANIE.
Voci gretoase la Consulatul Romaniei la Izmir
In disperare de cauza, Cristina Predoiu solicita sprijinul Consulatului general al Romaniei de la Izmir, condus de Mircea Neata (foto), pentru rezolvarea situatiei grave a mamei sale.
"O voce gretoasa si ironica mi-a spus la telefon, fara sa se recomande: si ce vreti, sa va platim noi?!" Bineinteles ca de vreun ajutor nici nu a mai putut fi vorba! Dar, dincolo de asta, eu nu solicitasem vreun spijin material, nu dadusem telefon ca sa cer bani, ci pur si simplu, in calitate de cetatean roman aflat la ananghie, doream sa fiu indrumata ce sa fac in situatia noastra - a mea si mai ales a mamei!", ne-a povestit Cristina Predoiu. In cele din urma, in urma insistentelor, CORIS Roumanie a gasit tertipul prin care sa-si pacaleasca asigurata si sa nu-i plateasca factura operatiei: "Polita de asigurare a dumneavoastra este in plan tarifar B, in dreptul acestui plan fiind marcat: Acopera costul sicriului in limita sumei de 1000 de euro"! Indignata, Cristina Predoiu, care a dat in judecata cele doua firme, ne-a spus: "Nicaieri nu este specificat ca cei care calatoresc in strainatate cu CORIS Assistance plan B nu li se asigura asistenta decat in eventualitatea necesitatii unui sicriu!". In ciuda multor tentative de a lua legatura cu Tatiana Ionescu, sefa CORIS Roumanie, telefoanele "s-au incapatanat" sa nu raspunda sau sa raspunda ocupat in cea mai mare parte a timpului.
Tertipuri de Dambovita
Ceea ce ne-a povestit in continuare fiica pacientei Constanta Predoiu dezvaluie modul in care angajatii celor doua firme, celebre in domeniu, isi trateaza clientii care au nenorocul sa apeleze la ei.
"Am sunat din nou la Bucuresti, am explicat care este situatia si mi s-a raspuns ca nu au traducator pentru limba turca, cu toate ca faxul trimis era in limba engleza!!! Le-am spus ca faxul este in engleza si mi s-a raspuns ca, da, au observat si ei in acel moment ca raportul medical din fax era in engleza! Iar am dat telefon si i-am intrebat ce am de facut, deoarece starea mamei era foarte grava si medicii hotarasera sa o opereze. Domnul Cristian Hotareanu, un angajat al CORIS Bucuresti, mi-a spus - "Sa intre in operatie!", ceea ce s-a si intamplat. Ulterior, au cerut prin fax, pe adresa spitalului, costurile operatiei, iar administratia a raspuns solicitarii celor de la CORIS Bucuresti, trimitand prin fax factura. Dupa toate acestea au urmat asteptarea, calvarul si nenumaratele telefoane pe care le-am dat si le-am suportat din buzunarul meu si prin amabilitatea celor de la spital".
CORIS Roumanie n-are fax
In timp ce mama sa era operata de urgenta, angajatii celor doua firme de asigurari de la Bucuresti se jucau de-a v-ati ascunselea, pasandu-si clienta si, mai ales, responsabilitatile si obligatiile pe care le aveau, de la unii la altii. "Neprimind nici un raspuns din partea celor de la CORIS Bucuresti am sunat din nou sa intreb ce s-a intamplat. Mi-au raspuns ca nu au primit confirmarea politei de asigurare. Am revenit iarasi la CORIS Bucuresti dar acestia mi-au spus ca nu au primit nici un fax! In sfarsit, dupa aproximativ o jumatate de ora mi s-a telefonat spunandu-mi ca faxul de la CORIS Bucuresti probabil nu functioneaza si atunci am cerut sa mi se trimita faxul direct la spital, ceea ce s-a si intamplat", a adaugat Cristina Predoiu. Trebuie retinut faptul ca in timp ce angajatii firmei de asigurare isi bateau joc de clienta lor, aceasta se afla intr-o stare foarte grava.
Omenia medicilor turci
"Ulterior, CORIS Bucuresti a trimis dosarul la CORIS Izmir, filiala care a acceptat gravitatea cazului, acestia din urma contactand administratia spitalului pentru a prelua rapoartele medicale si costurile operatiei, totodata cerandu-le celor de la spital o reducere a costurilor operatiei, medicii de aici, in amabilitatea si omenia lor, fiind de acord sa o faca. an final, dupa toate reducerile, costurile operatiei si ale tratamentului s-au ridicat la 5948 de euro. Dupa toate acestea, cu toate ca operatia a fost efectuata pentru "salvarea si calmarea durerilor acute ale asiguratului", raspunsul celor de la CORIS Bucuresti a fost ca "noi nu ne incadram in conditiile politei de asigurare!", ne-a spus, cu lacrimi in ochi, fiica Constantei Predoiu. Raspunsul celor de la CORIS Bucuresti este o minciuna sfruntata, deoarece in polita de asigurare este specificat foarte clar, in paragraful 1.5: "Eveniment asigurat: Accidentul sau imbolnavirea asiguratului, constatate de un medic, care impun acordarea in regim de urgenta a unor servicii medicale si care nu intra sub incidenta excluderilor de la capitolul 4." Dar la capitolul 4 am aratat deja ca "in cazul masurilor de urgenta necesare salvarii vietii asiguratului sau calmarii durerilor acute" excluderile de la plata nu sunt valabile! Adica exact cazul asiguratei Constanta Predoiu.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.