Regulamentul Marelui Circ se modifica din nou, din 2007 urmind sa se treaca in epoca motoarelor minimale.

A devenit obisnuinta ca inaintea fiecarui sezon de Formula 1, Federatia Internationala de Automobilism sa instituie noi reguli de concurs, de ani buni obiectivul principal al lui Max Mosley fiind reducerea costurilor. Principala schimbare pentru 2007 era anuntata inca de la sfirsitul anului trecut, cind Bridgestone a cistigat batalia cu Michelin in ceea ce priveste livrarea de pneuri scuderiilor, pina in 2010.

Limita de kilometri

Unic manufacturier de pneuri, Bridgestone va livra, in mod egal echipelor, cite 14 seturi pentru fiecare pilot (4 pentru ziua de vineri, 10 pentru restul antrenamentelor, calificari si Grand Prix). De asemenea, toate team-urile s-au pus de acord pentru intrarea in vigoare inca din 2007 a unui acord relativ privitor la antrenamente, prevazut initial sa fie aplicat din 2008. Astfel, sedintele vor fi limitate pentru fiecare echipa pina la parcurgerea a maximum 30.000 km/an, prevedere foarte importanta daca tinem seama de faptul ca numai Renault a testat in acest an pe o distanta totala de 50.000 km. Tot cu incepere din 2007, Formula 1 va intra in faza de dezvoltare a unui motor minimal, limitat la 19.000 de rotatii pe minut, bazat pe un bloc V8, obligatoriu, de anul viitor, pentru toate monoposturile.

Sedinte prelungite

Ramine in vigoare ciclul de viata de doua Grand Prix-uri pentru fiecare motor, dar aplicabilitatea acestei prevederi a fost un pic modificata, in sensul ca pentru utilizarea motorului intra in considerare doar zilele de simbata si duminica, antrenamentele de vineri necontind din acest punct de vedere. De asemenea, formatul acestei prime zile a unui Mare Premiu a fost modificat, astfel incit sa favorizeze actiunile in pista, in aceasta zi relativ calma. Cele doua sedinte de antrenament au fost prelungite la cite 90 de minute (in prezent dureaza o ora), iar fiecare echipa va avea posibilitatea de a testa ambele monoposturi, conduse de titulari sau de al treilea pilot.

In ceea ce priveste regulamentul tehnic, va intra in vigoare sistemul de control GPS, instalat in cockpit, care le va permite comisarilor de cursa sa ii informeze direct pe piloti in cazul unui incident pe pista.