Lipsa semnalizatoarelor rutiere a parapetilor, refugiilor de pietoni, precum si lucrarile de reparatii care se efectueaza pe sosele produc de ani de zile grave accidente rutiere soldate cu morti, raniti si importante pagube materiale. Astfel de accid
Lipsa semnalizatoarelor rutiere a parapetilor, refugiilor de pietoni, precum si lucrarile de reparatii care se efectueaza pe sosele produc de ani de zile grave accidente rutiere soldate cu morti, raniti si importante pagube materiale. Astfel de accidente se produc saptamanal in intreaga tara, dar politistii rutieri care ar trebui sa ia masuri pentru semnalizarea corespunzatoare a drumurilor sunt mai preocupati sa iasa la vanatoare cu radarele, in loc sa faca dosare penale sau sa ii amendeze pe cei raspunzatori de existenta pe drumurile nationale a obstacolelor ucigase. Chiar daca legea a fost lacunara pana de curand, in privinta raspunderilor pentru nesemnalizarea corespunzatoare a drumurilor, noul cod rutier prevede pedepse contraventionale si chiar penale pentru administratorii de drumuri care nu semnalizeaza corespunzator caile rutiere si genereaza accidente de circulatie.
Capcane rutiere
Politistii rutieri nu s-au omorat de la inceputul lunii cu avizarea si identificarea obstacolelor incorect semnalizate, iar capcanele rutiere prezinta in continuare riscuri mortale, sub privirile impasibile ale echipajelor de la circulatie, care se arata mai preocupate de aplicarea de amenzi, decat de siguranta rutiera. Doar cand moare cineva se mai pun un semnalizator sau o masura de protectie.
Un exemplu graitor de nepasare criminala se poate constata, in aceste zile, chiar in comuna Tancabesti, de langa Capitala (locul de nastere a ex-premierului Adrian Nastase), unde s-a construit recent o moderna autostrada. Chiar la intrarea in comuna un parapet de beton nesemnalizat isi asteapta victimele. Majoritatea capetelor de parapeti sunt insuficient semnalizate, lipsa ploilor din ultimile luni a acoperit cu praf si mazga indicatoarele care mai exista, iar noaptea aceste obstacole care nu mai reflecta lumina farurilor, devin invizibile - dovada fiind faptul ca mai toate indicatoarele sunt strambe de la impactul cu diverse autoturisme. Exemple asemanatoare exista si la podurile de la iesirea din Capitala, in special cele dinspre comunele Voluntari si Afumati. Acolo unde exista indicatoare, acestea sunt strambe si murdare, nu sunt presemnalizate si ascund adevarate capcane mortale. Un grav accident mortal, produs la iesirea spre Afumati, e drept cu mult inainte de intrarea in vigoare a noului cod rutier, vorbeste de la sine despre pericolul acestor parapeti, ignorati de politia rutiera si administratorii de drumuri.
Inchisoare pentru nesemnalizarea drumurilor
Articolul 86 din noul cod rutier, intrat in vigoare la 1 decembrie 2006, prevede pedeapsa cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau amenda penala, pentru "persoana autorizata de catre administratorul unui drum public sau de catre executantul unei lucrari pe partea carosabila, care nu ia masurile corespunzatoare pentru semnalizarea obstacolelor sau a lucrarilor pe drumurile publice, daca prin aceasta s-a produs un accident de circulatie din care au rezultat victime omenesti sau pagube materiale". Articolul 33 din acelasi cod rutier prevede ca "semnalizarea si amenajarile rutiere necesare pe drumurile publice se asigura de catre administratorul drumului respectiv si se efectueaza numai cu avizul politiei rutiere".


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.