In noul sau film, Mel Gibson a inlocuit starurile din „Patimile lui Hristos" cu debutanti, dar a adaugat mai mult singe, organe separate de corp si niste genocid.

Declaratia lui Mel Gibson, cum ca i-a fost dificil sa lucreze cu animale, nu te pregateste pentru prima scena din „Apocalypto", care, din fericire, va ajunge pe marile ecrane pe 5 ianuarie. E vorba de un tapir tras in cam patru tepe simultan. Iar cu oamenii, Gibson nu „lucreaza" diferit.

Mini contra maxi

Mayasul Laba de jaguar (Rudy Youngblood) traieste linistit in satul lui din jungla, alaturi de tata, fiu, nevasta insarcinata si de ceilalti membri ai tribului sau, pina cind un grup de razboinici patronat de razboinicul Holcane Lupul Zero (Raoul Trujillo) ii devasteaza satul, arzind, ucigind si violind la greu. Ii iau prizonieri pe membrii tribului si ii duc in mareata lor capitala decadenta, unde femeile sint vindute ca sclave, iar barbatii, ucisi sub forma unui sacrificiu adus zeilor pentru a-i impaca: mai precis, intii le scot inimile din piept, apoi ii decapiteaza. Grosul actiunii este insa dominat de o urmarire prin jungla, in care Laba de jaguar e vinat de cam zece razboinici Holcane.

Arta nu mai poate de singe

E greu sa descoperi o varietate de sadism inexistenta in pelicula lui Gibson. In plus, e si mai greu sa justifici aceasta baie de singe din punct de vedere artistic. Regizorul spune in apararea sa ca voia ca tensiunea din acest lungmetraj sa ajunga la cote maxime. Or, decizia de a-l impana cu atita violenta dauneaza tocmai acestui deziderat: dupa scena macelului din sat, esti deja sastisit de vederea „globulelor rosii", iar galetile de singe si variile organe care urmeaza sfirsesc prin a plictisi.