De la 1 ianuarie, Directia Generala a Finantelor Publice Bucuresti va avea servicii de administrare a contribuabililor nerezidenti.

Directia Generala a Finantelor Publice Bucuresti va administra, de la 1 ianuarie 2007, contribuabilii nerezidenti, potrivit unui proiect de ordin al ministrului Finantelor Publice.

Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti va inregistra, din punct de vedere fiscal, contribuabilii nerezidenti stabiliti in spatiul comunitar si care au dreptul sa solicite inregistrarea directa.

Totodata, DGFP Bucuresti va inregistra in scopuri de TVA persoanele impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in spatiul comunitar, care nu si-au desemnat un reprezentant fiscal. De asemenea, Directia va gestiona declaratiile fiscale si va colecta principalele obligatii de plata.

Prin noua structura se va acorda si asistenta contribuabililor, functionarii ei avind totodata obligatia sa solutioneze contestatiile impotriva actelor administrative fiscale, cu respectarea Codului de procedura fiscala. In fapt, toate "serviciile" pe care contribuabilul roman le gaseste la unitatea teritoriala de care apartine se vor regasi pentru nerezidenti la acest nou Serviciu, inclusiv eliberarea cazierului fiscal.

Numai in cazul venitului obtinut de nerezident din vinzarea-cesionarea titlurilor de participare, competenta de administrare nu va mai reveni Directiei Generale, ci organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla intermediarul tranzactiei.

Servicii europene pentru romani

Un alt proiect de ordin priveste depunerea declaratiilor fiscale prin Internet de catre firmele mici si mijlocii din Bucuresti si din judetul Ilfov, incepind de anul viitor. Potrivit oficialilor din Finante, aceasta facilitate va fi extinsa la nivelul intregii tari in 2008, facilitate care va functiona de anul viitor.

Prevederea va fi aplicabila dupa publicarea in Monitorul Oficial, eveniment care se va produce in luna ianuarie.

Operatiunile vor putea fi realizate pe pagina de Internet a MFP.