Un proiect ce si-a propus sa incite utilizatorii internetului pentru a realiza o virtuala capsula a timpului care sa prezinte Romania inainte de integrarea in UE a reusit sa adune, in prima saptamana de la lansare, peste 60 de bloggeri care contribuie cu marturii digitale, potrivit initiatorilor.
In prima saptamana a proiectului online "Zestre pentru Europa - Capsula Timpului", desfasurat in perioada 6 decembrie 2006 - 5 ianuarie, au intrat pe site-ul nou-creat capsulatimpului.wordpress.com aproximativ 1.500 de persoane, potrivit datelor furnizate de cei patru bloggeri (autori de jurnale online) care au lansat initiativa.
Campania online "Zestre pentru Europa - Capsula Timpului" consta in inregistrarea de texte, fotografii, clipuri audio sau video care prezinta Romania inainte de integrarea in Uniunea Europeana. Initiatorii, cu totii autori de bloguri, sunt directorul firmei de e-learning (invatamant online) Timsoft, Carmen Holotescu, alaturi de doi jurnalisti, Alina Hodovanu si Adrian Cristea, iar de promovarea campaniei se ocupa consultantul media si internet Cristian Manafu.
"Scopul proiectului este sa nu lasam sa se piarda elemente definitorii ale spiritului romanesc, care se pot altera in timp, sub influenta reglementarilor europene", a declarat directorul Timsoft Carmen Holotescu.
Pe 5 ianuarie 2007, continutul va fi depozitat pe un hard-disk, iar peste aproximativ cinci ani va fi redeschis si comparat cu actualitatile anului 2012.
"Proiectul incearca sa noteze cat mai multe lucruri specifice Romaniei inainte de integrarea in Uniunea Europeana, pentru a putea fi facuta o comparatie peste cinci ani, cand aceasta capsula online va fi deschisa", spune jurnalistul Alina Hodovanu.
La proiect poate participa orice persoana interesata care acceseaza site-ul capsulatimpului.wordpress.com, dar initiatorii proiectului incearca sa atraga si sprijinul persoanelor publice din Romania. "Dorim sa deschidem si sectiunea VIP, pentru care persoane publice si personalitati din diferite domenii sa fie contactate pentru a contribui cu declaratii, amintiri sau previziuni", potrivit lui Adrian Cristea.
in legatura cu promovarea proiectului online, consultantul Cristian Manafu a spus ca promovarea se va face prin intermediul blogurilor, printr-un logo al proiectului, ce poate fi postat de catre orice persoana ce doreste sa sustina campania. "Apoi, vor exista probabil mai multe cereri din partea jurnalistilor de a scrie despre subiect, ceea ce va genera un PR favorabil si noi inscrieri pe site", a adaugat Manafu.
Notiunea de "capsula timpului" a aparut in 1937, la pregatirea expozitiei internationale New York World's Fair, iar doi ani mai tarziu a fost construita o capsula care are ca termen de deschidere anul 6939, conform site-ului wikipedia.com. De-alungul timpului, au fost realizate o serie de capsule ale timpului, printre care se numara cea de la aniversarea de 50 de ani a NASA, din 1991 si care va fi deschisa in 2041 sau proiectul E-Mail Time Capsule, prin care revista americana "Forbes" a strans 140.000 de e-mail-uri ce vor fi trimise inapoi autorilor intr-un interval dorit, de pana la 20 de ani.
Jurnalistii Adrian Cristea si Alina Hodovanu intentioneaza sa lanseze, la inceputul anului urmator, un proiect care sa duca mai departe actuala campanie. "Intentionam sa demaram un alt proiect legat de Romania in contextul european, prin care sa promovam imaginea Romaniei in Europa prin intermediul blogurilor romanesti scrise in limba engleza", spune Cristea.