Bancile autohtone stau destul de bine cu site-ul. Totusi au probleme la design. Cea mai mare prezenta online o are BRD.

Calitatea Si multitudinea informatiilor oferite de banci pe site-urile lor sint „satisfacatoare", totusi prezenta online a acestor institutii „se poate imbunatati", se arata intr-un studiu realizat de TreeWorks, companie specializata in realizarea unor solutii de comunicare si interactivitate web based. De asemenea, specialistii TreeWorks considera ca unul dintre neajunsurile paginilor web ale unor institutii bancare din Romania se refera la design, care este fie „fad", ingreunind navigarea, fie „violent" si prin aceasta obositor pentru utilizator. Totodata, studiul releva absenta serviciilor specifice webului contemporan, cum ar fi feed-urile RSS prin care se pot anunta cursul valutar, dobinzile sau alte informatii de acest gen.

Topul site-urilor de banci

Pe baza continutului, promovarii, facilitatii, uzabilitatii si accesibilitatii celor mai importante 15 banci de pe piata autohtona, TreeWorks a realizat si un clasament. Astfel, site-ul BRD conduce in topul prezentelor online cu 84,5 puncte. Pe paginile bancii, potentialii clienti pot testa sau accesa servicii de Internet-banking, mobile banking si e-commerce, acestea fiind si principalele elemente care au propulsat site-ul pe primul loc. Pagina web a BRD este urmata de cele ale Bancpost, cu 79,5 puncte, si BCR, cu 77,5 puncte. Urmatoarele clasate sint OTP Bank si Banca Romaneasca. Principalele elemente care au propulsat primele trei clasate in top au constat in multitudinea de informatii gasite pe site, precum si in serviciile online oferite. Spre exemplu, Bancpost si BCR au fost depunctate pentru aspect, dar au reusit sa urce prin acoperirea in publicatiile de specialitate, prin documentele care se pot descarca de pe site si prin proiectele de promovare. Totodata, au plusat la punctaj avantajele oferite tinerilor.