O noua tentativa de frauda prin intermediul Internetului s-a produs la Raiffeisen Bank. Nu s-au inregistrat insa pagube.

Clientii Raiffeisen Bank au fost bombardati ieri pe adresele de e-mail cu o serie de mesaje prin care li se cerea sa acceseze o pagina de Internet a bancii pentru a-si controla conturile personale. In realitate, accesind linkul trimis prin e-mail, clientii erau trimisi intr-o clona a paginii de Internet a serviciului Raiffeisen online, unde trebuiau sa completeze datele de securitate ale contului personal. Mesajele proveneau de la pirati informatici care incercau in acest mod sa afle conturile clientilor institutiei bancare.

Phishing si la inundatii

Tentativa de frauda de la Raiffeisen nu este singura din ultima vreme. Spre exemplu, in perioada inundatiilor din vara acestui an, a avut loc primul atac major de tip phishing (metoda prin care hackerii incearca sa obtina informatii confidentiale dindu-se drept o persoana sau o institutie) din tara noastra. Atunci, hackerii au trimis prin e-mail mesaje care pretindeau a face parte dintr-o campanie de donatii initiata de BNR cu intentia de a obtine informatii personale in scopuri frauduloase.

Avertismentele Raiffeisen Banca a luat imediat masuri pentru blocarea acestor tentative de frauda. „Este important de mentionat ca securitatea sistemului Raiffeisen online nu a fost afectata nici un moment’’, spune Anca Hateganu, purtatorul de cuvint al bancii. Aceasta a precizat ca Raiffeisen nu solicita in nici o situatie informatii confidentiale prin e-mail (parola, numar de card sau cod PIN).

„Parola, codul PIN nu se divulga sub nici un motiv; nu se raspunde nici unei solicitari de a divulga parola sau codul PIN; acestea sint destinate utilizatorilor pentru accesul la canale specializate de acces: ATM, POS, Raiffeisen online.

Clientii care primesc astfel de mesaje sint rugati sa contacteze banca la numarul de telefon 0800.802.02.02 sau pe e-mail: centrala@rzb.ro.", au mai precizat oficialii institutiei bancare.