Ambele sosele sunt finantate de Banca Japoneza. In ceea ce priveste drumul Timisoara-Lugoj, lucrarile au demarat in urma cu trei ani, fiind investiti aproape 29 de milioane de euro in acest proiect. Lungimea tronsonului e de 52 de kilometri, iar lucrarea trebuia sa se termine in iulie 2006. Nu a fost sa fie! Constructorul nu a ajuns nici macar la jumatate, iar drumul Timisoara-Lugoj a devenit o adevarata sperietoare pentru soferi.
Centura trebuia sa fie gata la mijlocul anului trecut. In acest drum de 12,6 kilometri s-au bagat peste 14 milioane de euro, iar lucrarile sunt la... 35 la suta. Ambele proiecte trebuiau terminate de mult, dar ele abia au fost incepute. Motivele intarzierilor sunt diverse, de la lipsa resurselor financiare, pana la cea a echipamentelor de lucru.
Urmeaza centura
Desi se vehicula de mult timp rezilierea contractului cu constructorul grec, in ceea ce priveste cele doua proiecte, pana acum cateva zile nu s-a intamplat nimic. La sfarsitul saptamanii trecute, presedintele Consiliului Judetean Timis a avut o convorbire cu ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, care a dat verdictul: "S-a reziliat contractul pentru drumul Timisoara-Lugoj si se va rezilia contractul si in ceea ce priveste lucrarile la soseaua de centura a Timisoarei.
In momentul de fata, Directia Regionala de Drumuri se ocupa de reparatii pe Timisoara-Lugoj", spune Constantin Ostaficiuc, presedintele Consiliului Judetean Timis. Se va face licitatie, pentru ca o alta firma sa preia continuarea lucrarilor. Acest lucru poate dura cateva luni de zile, pana se va stabili un nou termen de incepere a lucrarilor. De altfel, Radu Berceanu va fi prezent, vineri, la Timisoara, pentru a vedea situatia cu ochii lui. Acesta e interesat de drumul Timisoara-Lugoj si de pasajul de la Lugoj. Dupa Timisoara, ministrul va face o vizita si in Arad.