Pentru inceput, directorul general al grupului, Dan Rosenweig, va fi inlocuit pană in luna martie 2007. Modificările plănuite de grup vor fi aplicate incepand cu luna ianuarie 2007, Yahoo! plănuind să finalizeze acest proces pană in martie 2007.
Grupul va fi organizat in trei segmente principale: primul dedicat serviciilor pentru clienți (motor de căutare, servicii de comunicații, comunități, media), al doilea specializat in operațiuni de publicitate (ce va fi condus de Susan Decker, care pană in acest moment ocupa funcția de director financiar) și al treilea urmand a se concentra pe dezvoltarea tehnologică a grupului.
Această simplificare va permite in principal "accelerarea procesului de luare a deciziilor", a precizat președintele grupului, Terry Semel, intr-un comunicat. Yahoo! plănuiește și imbunătățirea sectorului publicitar propriu pentru ca acesta să genereze venituri mai mari.
Grupul Yahoo!, care deține cel mai vizitat site din Statele Unite ale Americii, a luat decizia de restructurare ca urmare a presiunii exercitate de rivalul direct, grupul Google, care in ultima perioadă de timp a inregistrat succese substanțiale, mai ales prin achiziționarea site-ului extre de popular specializat in conținut video YouTube.
Intr-un document intern, al cărui conținut a fost in mare parte filtrat in presa americană, unul din principalii responsabili ai grupului a criticat strategia foarte dispersată și mult prea birocratică a grupului, cerand o reorganizare a portalului american de internet.
Acest document, intutulat Manifestul Untului de Arahide, face apel la principalii responsabili ai grupului de a se concentra pe anumite segmente principale in loc de a risipi resursele companiei in direcții neprofitabile, precum untul de arahide este uns pe o felie de paine.
"Făcand acest lucru, nu ne vom putea concetra pe nici un segment specific", a explicat in documentul de patru pagini vice-președintele Yahoo!, Brad Garlinghouse, care militează și pentru o restructurare a cadrului operațional.
Se estimează că Google va depăși in anul 2006 rivalul său Yahoo! in ceea ce privește operațiunile publicitare in SUA, inregistrand venituri de patru miliarde de dolari, față de 2,9 miliarde de dolari obținute de Yahoo!, comparativ cu anul precedent, cand cele două grupuri s-au aflat la egalitate, conform unui studiu realizat de institutul Marketer.
Analiștii reproșează grupării Yahoo! că nu face nimic altceva decat a copia lucrurile care dau rezultate la concurenții săi direcți și că nu se concentrează suficient pe cele două sau trei sectoare care generează cele mai mari venituri.
In apărarea sa, grupul Yahoo! a precizat cu ocazia anunțului de restructurare că a reacționat la aceste critici demarand incă din luna noiembrie o serie de inițiative: punerea la punct a noii platforme de distribuție publicitară Panama, un acord cu 150 de ziare americane pentru a se implica și pe piața anunțurilor de mici dimensiuni și a sectorului publicitar destinat cititorilor, un parteneriat cu operatorul de telefonie Vodafone in ceea ce privește sectorul de publicitate prin telefonia mobilă precum și achiziționarea site-ului Bix.com, specializat in organizarea concursurilor muzicale pentru amatori.