"Vanzarile pe internet sunt in plina crestere in detrimentul magazinelor obisnuite", a declarat directorul executiv al grupului de tracking online, Interactive Media in Retail Group (IMRG), James Roper. "Lucrul pe care il auzeam in trecut, conform caruia internetul nu va reprezenta o alternativa deoarece populatia vrea sa vada produsele pe care le cumpara, nu este adevarat", a adaugat acesta.
Comenzile de pe internet sunt estimate a depasi nivelul de 3,6 miliarde de lire sterline (sapte miliarde de dolari) pana la sfarsitul lunii decembrie. Numai la inceputul acestei saptamani, in cursul zilei de luni, care este considerata prima zi a sezonului de cumparaturi de sarbatori, au fost cheltuite peste 180 de milioane de lire sterline, dublu fata de nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut, conform IMRG.
Ca si dovada a increderii pe care piata o are in acest sector, in aceasta saptamana al cincilea operator de retail din lume, grupul britanic Tesco, a decis sa isi extinda afacerea, in valoare de un miliard de lire sterline, de vanzari pe internet pentru a acoperi si produsele de imbracaminte, nu numai produse de alimentatie.
Initiative de acest tip au avut loc si in Franta sau Germania. Cumparaturile online in Franta au crescut in ultima saptamana cu 79% in timp ce in Germania acest nivel a crescut cu 63% fata de perioada premergatoare sezonului de cumparaturi de sarbatori.
Insa in timp ce magazinele online inregistreaza cresteri substantiale, cele obisnuite sunt fortate sa reduca preturile pentru a convinge clientii.
Un sondaj efectuat in aceasta luna arata ca 85% din consumatorii britanici prefera magazinele online pentru a evita stresul cauzat de deplasarea in mod obisnuit catre magazine.
Magazinele europene au reusit in sfarsit sa impuna anumite branduri care sa rivalizeze cu grupul Amazon. Principalul grup european de retail in domeniul produselor electronice, DSG International, detinator al unor lanturi comerciale printre care se numara PC World, Elkjob si Kotsovolos desfasoara o campanie denumita "Cea mai buna alternativa pentru ambele sectoare" ceea ce implica vanzarea in magazine a produselor la preturile practicate pe internet.