In 2006, veniturile din turism au reprezentat doar 2% din produsul intern brut, fata de 4% in 2005, una dintre cauzele acestui declin fiind promovarea foarte slaba a Romaniei ca destinatie turistica, se arata intr-un studiu realizat de "The Money Chanel". Prin comparatie, in Bulgaria, turismul are o pondere de 16% din PIB. Intr-un raport al Directiei Judetene de Statistica din Constanta se arata ca numarul turistilor care au vizitat in acest an litoralul a fost cu 25 de mii mai mic fata de anul trecut, numarul total al turistilor straini fiind de 68.000. Un studiu al firmei IPSOS arata ca 90% dintre francezi nu stiu sa situeze tara noastra pe harta iar, turistii francezi care au vizitat Romania se plang de conditiile de cazare, de zborurile insuficiente si de lipsa unei vieti de noapte. In ciuda acestei situatii, se estimeaza ca in urmatorii trei ani, investitiile din industria hoteliera vor depasi un miliard de euro. O explicatie fiind deficitul major de spatii de cazare. Astfel, numai in Bucuresti, potrivit "The Money Chanel", sunt necesare peste 1000 de camere (cinci stele), 900 de camere in hoteluri de patru stele, 600 de camere (trei stele) si 1100 de camere (doua stele). Alte orase in care se vor face mari investitii sunt: Brasov, Constanta, Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara, Oradea si Sibiu. Mai putin tentanta pentru hotelieri este zona Litoralului. Potrivit "The Money Chanel", turismul romanesc de nisa este in continua crestere si are succes din ce in ce mai mare la straini. Astfel, turismul rural a castigat teren in fata celui conventional zonele cu cel mai mare succes fiind Bucovina, Maramures sau Bran-Moeciu.