Luxury Show de la Bucuresti expune un iaht de 1,5 milioane de euro. Deja celebrul Millionaire Fair, din capitala Rusiei, a avut drept cel mai scump exponat un elicopter de 1,5 milioane de dolari.

Timp de trei zile, la Pavilionul Central al Romexpo, vor fi prezentate cele mai cunoscute marci din lume. Aflat la prima editie, Luxury Show este un eveniment exclusivist, adresat produselor si serviciilor de lux. La eveniment vor fi prezente 100 de firme care vor expune peste 200 de branduri, existente la ora actuala pe piata romaneasca sau in curs de patrundere. Valoarea produselor expuse este de 25-30 de milioane de euro. Cel mai scump exponat este un iaht, in valoare de 1.500.000 de euro.

Romanii isi permit din ce in ce mai mult

Zeci de marci din industria de automobile, yachting, bijuterii, fashion, hi-tech, mobila, decoratiuni interioare si cosmetica isi vor etala produsele de top, destinate unui public exclusivist.

Conform unui studiu GfK, citat de organizatorii evenimentului, numai in Bucuresti sint citeva sute de milionari in valuta, 3.000 de persoane cu venituri de peste 8.000 de euro lunar, 13.000 care cistiga 2.500 de euro lunar si citeva zeci de mii care sar de 1.000 de euro pe luna. Statistica este in crestere de la an la an. „In urma acestui studiu am aflat ca exista acum in Romania oameni care isi permit sa isi traiasca visele. Pentru ei, dar si pentru cei care aspira, am creat Luxury Show. O tara bogata nu se poate construi decit cu oameni bogati", a declarat George Cojocaru, director general Romexpo, cu citeva zile inainte de deschiderea oficiala. Potrivit organizatorilor, show-ul isi propune sa contribuie la realizarea unei imagini publice a marcilor prezentate cu scopul de a informa publicul in vederea constientizarii asupra valorii si a importantei produselor premium. Investitia in eveniment este de 300.000 de euro, dintre care 100.000 au fost alocati pentru partea de amenajare a Pavilionului, iar 200.000 au fost pentru programul artistic.

Cine vine la tirg

Profilul vizitatorilor este reprezentat de persoane cu venituri de peste 1.000 de euro, printre care se numara presedinti, directori de companii si firme din domeniile bancar, financiar, juridic, asigurari, medical, artistic, publicitate, parlamentari si membri ai Guvernului, diplomati, reprezentanti in Romania ai diverselor institutii internationale, creatori de moda, personalitati din showbiz, sportivi etc.

Luxury Show va fi deschis publicului larg in perioada 8-10 decembrie, intre orele 16.00-24.00. Ziua de 8 decembrie va fi dedicata industriei automobilelor si ambarcatiunilor de lux, 9 decembrie va fi o zi a modei, iar pe 10 decembrie expozitia va fi dedicata familiei. Vor fi expuse oferte turistice de lux, mobila eleganta, produse de design interior si IT. Pretul biletului este de 50 RON/zi.

Ce au avut rusii La sfirsitul lunii octombrie, a avut loc la Moscova Tirgul Milionarilor. Aici au fost etalate cele mai luxoase produse de pe pietele internationale, printre care parfumuri de peste 50.000 de euro, bijuterii, haine, telefoane mobile din aur, dar si masini sau iahturi. Cel mai scump produs expus a fost un elicopter de 1,5 milioane de dolari. Vedete au mai fost un telefon mobil incrustat cu diamante, in valoare de un milion de euro, si cea mai scumpa masina din lume, un Bugatti Veyron.

10 milioane de euro, piata de lux a Romaniei Cel mai dinamic sector este cel auto. Designul interior si bijuteriile sint in continua crestere, insa moda si accesoriile se afla in stagnare. Cresterea pietei luxului este estimata la 8-10% in 2006 fata de 2005.

Piata de lux din Romania, estimata la o valoare anuala de 10 milioane de euro (la nivelul anului 2005), nu a inregistrat cresteri spectaculoase in 2006. Potrivit expertilor, o serie de domenii, precum moda si accesoriile, sint in continuare in stagnare, majoritatea romanilor cu bani preferind sa faca achizitii in strainatate. Care este motivul? „Marcile de top si implicit marcile preferate ale romanilor nu sint inca prezente pe piata. Singura marca intrata anul acesta este Versace, dar printr-o linie medie, Versace Jeans Couture. Alegerea marcii de catre investitorul detinator al francizei nu este una fericita, Versace fiind o marca in scadere la nivel mondial si cu o atractivitate redusa chiar si in Romania", explica Oliver Petcu, Managing Partner la CPP Management Consultants, companie specializata in industria de lux, care activeaza ca o interfata intre marile grupuri din industrie si investitorii regionali si locali. Totusi, exista sectoare dinamice, precum cel auto, care beneficiaza si de prezenta marcilor de top din domeniu (Rolls-Royce). „Segmentul de design interior a evoluat prin intrarea pe piata a Armani Casa in 2006, iar o usoara crestere s-a inregistrat pe segmentul ceasuri/bijuterii, o data cu intrarea pe piata in 2006 a unor marci de prestigiu ca Chopard, De Grisogono si Rolex", afirma Petcu.

Lipsa investitorilor

Motivul pentru care marcile de top nu isi fac inca aparitia pe piata romaneasca este lipsa investitorilor care sa preia francizele acestora. „O afacere in industria de lux nu aduce profituri imediate si are si o serie de particularitati cu care investitorii romani nu sint obisnuiti. In consecinta, acestia prefera sa investeasca in domenii cum ar fi cel imobiliar", mai spune Petcu. Motivele pentru care marci de top ca Dolce&Gabbana, Armani si Valentino au refuzat si in 2006 o serie de propuneri de franciza au fost lipsa unei strategii pe termen lung si lipsa unei transparente financiare.

Sectoare neacoperite

Domeniile de pe piata inca neacoperite pe segmentul lux sint centrele de infrumusetare si relaxare (SPA-urile) si hotelurile de lux. Specialistii afirma ca integrarea in Uniunea Europeana nu va aduce schimbari semnificative pe piata, dezvoltarea acestui segment depinzind in continuare de aparitia unor investitori locali interesati in preluarea de francize si in realizarea de parteneriate cu branduri celebre de lux. „In 2007 vom vedea probabil intrarea pe piata a marcii Louis Vuitton (numai cu colectia de pielarie si accesorii), marca fiind de citeva luni in cautarea unui spatiu potrivit. Vuitton va intra prin investitie directa. In discutii recente cu CPP, marci ca Yves Saint Laurent, Givenchy, Armani si Gucci si-au reafirmat interesul pentru piata romaneasca", adauga Oliver Petcu.