Posibilele fuziuni Air France-Alitalia si ENEL-Suez au monopolizat cel de-al 25-lea summit franco-italian.

Intensificarea negocierilor de pace din Orientul Mijlociu, trimiterea unei misiuni ONU in Gaza si crearea unui consiliu de aparare franco-italian au reprezentat aspectele secundare ale summitului, care a vut loc vineri in localitatea italiana Lucca.

Alitalia, intr-o aripa

Cu o zi inainte de summit, Air France-KLM a inceput negocierile preliminare pentru preluarea companiei Alitalia, detinuta in proportie de 49% de statul italian si aflata intr-o perioada de criza. Satisfactia presedintelui francez a fost temperata de temerea premierului Romano Prodi privind trecerea pe o linie secundara a marilor aeroporturi italiene, in favoarea Parisului si a Amsterdamului, analistii apreciind ca Roma incearca sa cistige timp pentru a studia si posibilitatea fuziunii cu companii asiatice, precum Thai Airways sau chiar Emirates.

Initiativa italiana

Rolurile s-au inversat insa cind a venit vorba despre sectorul energetic, acolo unde Romano Prodi trage sperante ca gigantul ENEL, al treilea furnizor de electricitate pe plan mondial, ar putea prelua compania franceza Suez. In ciuda protestelor Comisiei Europene, Parisul a incercat la inceputul anului sa protejeze Suez printr-o fuziune cu compania de stat Gaz de France, insa justitia a aminat procesul pentru ianuarie 2007. Premierul italian a incercat sa pregateasca terenul si pentru achizitionarea grupului de inginerie si servicii petroliere Technip, al cincilea pe plan mondial, de catre compania italiana ENI, contra sumei de sase miliarde de euro.