Au dus la schimbari revolutionare in lupta aeriana, definitorii in tehnologia secolului XX. Documentarul ""Avioane militare: Avioane cu reactie"" prezinta o incursiune in lumea motoarelor cu reactie care au facut imperceptibila diferenta intre avioan
Au dus la schimbari revolutionare in lupta aeriana, definitorii in tehnologia secolului XX. Documentarul ""Avioane militare: Avioane cu reactie"" prezinta o incursiune in lumea motoarelor cu reactie care au facut imperceptibila diferenta intre avioanele de lupta, cele de bombardament si elicoptere. Razboiul nu avea sa mai fie la fel. Dezvoltarea avionului cu reactie a inceput o data cu inventarea sa, in 1937, dar continua si in prezent. Acum ne indreptam spre calatoriile hipersonice, care se vor derula cu viteze de peste cinci ori mai mari decat viteza sunetului.

REVOLUTIONAR. Motorul cu reactie a fost inventat in 1937 de un pilot al Aviatiei Regale Britanice (RAF), Frank Whittle. Aceasta inventie revolutionara insemna ca deja limita suprema nu mai era cerul... Sigur, daca RAF ar fi actionat cum hotarase, lucrurile ar fi ramas neschimbate. Comisia a respins ideea lui Whittle cand acesta a prezentat-o pentru prima data, in anul 1920. Prototipul lui Whittle putea produce 560 kg - forta - o mica parte din puterea unui motor cu reactie modern. Chiar si asa, era un salt urias fata de motoarele cu combustie interna care actionau cele mai rapide avioane ale vremii. Practic, comparatia intre un motor cu reactie si un aeroplan cu elice echivaleaza cu contrastul dintre un ghepard si un bebelus care merge in patru labe. Marele Domingo


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.