Ministerul Justitiei a lansat ieri o campanie publicitara cu spoturi video, audio si afise in presa scrisa pentru diminuarea coruptiei.

Campania se incadreaza in categoria spoturilor de genul „Asa nu!". „Fii drept, invata sa refuzi", slogan lansat ieri de ministrul Justitiei, Monica Macovei, se adreseaza consumatorilor de spagi din sistem, in incercarea de a-i convinge ca mai bine te lasi decit s-o patesti. Mesajul este acela ca orice act de coruptie, oricit de neimportant ar parea, produce efecte la nivelul intregii societati. De altfel, spotul tv prezinta o familie care ia micul-dejun in liniste. Scena imediat urmatoare arata un functionar al unei instante care primeste un plic si un inculpat din sala de judecata care face un semn judecatorului, ceea ce denota o intelegere prealabila. In acest moment incepe un cutremur. O secventa in care plicul este refuzat face ca totul sa revina la normal. Cutremurul sugerat de film nu se produce daca plicul este refuzat. Cam asta ar fi ideea, punerea ei in practica (si suma de 54.000 de euro) fiind incredintata prin licitatie unui operator cunoscut din advertising. Campania va dura doua luni si are un buget de publicitate de doua milioane de euro.