Lansare cu simulare
Mult asteptatul sistem unic de taxare a fost lansat, sambata, doar la nivel de simulare a utilizarii cardului ACTIV, avandu-l drept protagonist pe actualul edil-sef, cu cardul in mana intr-o statie RATB si apoi intr-una de metrou. Adriean Videanu a anuntat ca municipalitatea va implementa sistemul peste o saptamana, imediat dupa ce va primi aprobarea de fiscalitate din partea ministerului de resort. Uimitoare a fost, insa, amnezia sa referitoare la destinatia initiala a acestui proiect, menita sa aduca facilitati calatorilor bucuresteni. "Este o solutie comoda, civilizata. Renuntam la hartie in favoarea sistemului eletronic. (...) O perioada de timp - circa sase luni - vor functiona, in paralel, atat noul card cat si cartelele magnetice de metrou. In prima faza, sunt programate sa functioneze cardurile doar in regim de abonament; ulterior, se vor pune in functiune si cardurile pentru calatorii zilnice sau de alte tipuri", a spus Videanu, dupa ce a verificat personal sistemul. "Oferta tarifara pentru noul sistem se mentine, eventualele modificari de pret facandu-se in conformitate cu legislatia si evolutia economiei. Deocamdata vom introduce acest sistem numai pentru abonamente. Biletele vor fi inlocuite treptat, dupa ce vom alinia pretul calatoriilor cu metroul si cu mijloacele de transport in comun de suprafata", a dat lamuriri si Gheorghe Aron, directorul RATB.
Astfel, unicitatea cardului consta doar in materialul din care este confectionat. Pretul difera de la RATB la Metrou, iar de calatorii cu ambele tipuri de transport, cu un singur card - nici vorba. Cat despre valabilitatea de o ora a unei asemenea cartele, ramane un vis la noi, si o realitate in capitalele europene.
Cardul va functiona de la o distanta de cinci centimetri fata de aparatul cititor ce va fi montat in mijloacele de transport RATB sau la metrou. "Simplu si eficient. Cardul trebuie trecut prin fata aparatului, nu trebuie introdus nicaieri. Aparatul citeste datele de pe card si il valideaza sau respinge, dupa caz", a explicat Gheorghe Aron. Noul sistem a fost introdus, experimental, pe liniile 312, 313 si 381.
Metroul stationeaza la Berceanu
Primarul general se codeste sa aduca Metroul SA sub autoritatea municipalitatii. "In mod normal, in orice capitala europeana, metroul deserveste municipalitatea, nu un minister. Noi suntem in discutii cu Ministerul Transporturilor, cu Guvernul, pentru a gasi solutia subventiei. Am sa fiu foarte corect fata de dv., sa va spun ca, daca am prelua Metroul, fiind obligati sa le dam subventia, intreg bugetul municipiului Bucuresti s-ar duce pe subventii la RATB, RADET, Metrou, astfel ca n-am avea resurse sa dezvoltam orasul. De aceea, gandim foarte atent momentul", ne-a declarat primarul general. Pe de alta parte, edilul-sef a anuntat ca Primaria Capitalei va construi o noua linie de metrou (subterana, nu de suprafata), intre Gara de Nord si Aeroportul Henri Coanda.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Patronatele Bancare și federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv...
Sursa: futurebanking.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Soarele răsare din Vestul României: Județul Arad pregătește un nou parc...
Sursa: wall-street.ro