Orasul Magurele a devenit un obiectiv de neatins... Nu pentru ca ar fi o destinatie turistica scumpa, de care nu te poti apropia. Ci din cauza drumurilor impracticabile. De cand au inceput lucrarile la canalizare pe Soseaua Bucuresti - Magurele, vi

Orasul Magurele a devenit un obiectiv de neatins... Nu pentru ca ar fi o destinatie turistica scumpa, de care nu te poti apropia. Ci din cauza drumurilor impracticabile. De cand au inceput lucrarile la canalizare pe Soseaua Bucuresti - Magurele, viata celor care parcurg zilnic acest traseu a devenit un cosmar.

Se merge acum pe Soseaua Alexandriei, pe linia de Centura, prin comuna Bragadiru. Drumul este mult mai lung decat cel direct. Iar la ore cu trafic intens, ambele sensuri sunt blocate. ""Cozile de autovehicule sunt de obicei de la Domnesti pana la Gara Vartejul"", spune Alin Dragan, locuitor al orasului Magurele. ""Din cauza lipsei unui pod la Domnesti, se formeaza coloane de tiruri si automobile de 4-5 km ce blocheaza si accesul locuitorilor din Magurele catre Bragadiru, pe Centura. Iar de acolo catre Bucuresti.""

PE VALURI DE PAMANT. Pe Bucuresti - Magurele inca se mai circula. Insa este o adevarata aventura pentru soferi si pentru pasagerii vehiculelor care intra pe fosta sosea. Urmeaza o vizita sigura la mecanic pentru proprietarii autovehiculelor. Daca nu chiar o vizita la medic pentru toti. Noi ne-am aventurat pe aceasta fosta sosea, printre camioane, carute si muncitori mereu in asteptare.

VESTI PROASTE PENTRU NOSTALGICI. Magurele a inceput ca un vis frumos. Al familiei Ceausescu si al fizicienilor din Romania, carora li s-a construit un oras pentru a-si desfasura activitatea. Multi fizicieni romani au amintiri placute legate de acest loc in care si-au facut studiile sau au lucrat. Unii chiar au ales sa locuiasca la Magurele, pentru a fi mai aproape de locul de munca. Ridicat in stilul comunist consacrat, cu blocuri tip cutii de chibrituri, Magurele s-a dezvoltat totusi, evoluand de la statutul de comuna la cel de oras. In voga pe vremea cand Valentin Ceausescu era la conducerea Institutului de Fizica Atomica, urbea a decazut dupa a€™89. Acum este aproape moarta, dar este posibil ca foarte curand sa intre intr-o noua perioada de avant. Se fac deja investitii, constructii si modernizari in zona. Iar metrul patrat de teren a ajuns la 50 de euro, de la 2-3 dolari cat valora pana acum doi ani.

VINE IARNA PE ULITA DIN BUCURESTI! Accesul spre acest ""apendix"" al Capitalei este acum aproape imposibil. Iar iarna este un pericol. Lucrarile de la intrarea pe Soseaua Bucuresti - Magurele ii sperie deja pe locuitorii orasului si pe cei care fac naveta. ""In aceste conditii, o data cu venirea iernii, noi, locuitorii din Magurele, vom fi cu siguranta izolati"", spune alt locuitor al orasului Magurele, Decebal Gheorghe, unul dintre angajatii Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Tehnica. Cei aproximativ 200 de colegi ai sai care locuiesc in Bucuresti se asteapta la zile grele. Lasand la o parte problema aglomeratiei din mijloacele de transport in comun, unde fizicienii nostri se inghesuie zilnic pentru a ajunge la locul de munca. Nametii sunt o problema si mai grava! Iar Apa Nova nu va termina lucrarea foarte curand. Asta stie si Primaria Capitalei, care spune ca nu are solutii, deci va trebui sa asteptam dupa Apa Nova...

VENITI IN VIZITA LA NOI! Se circula si pe trotuar, nu sunt semafoare, e foarte mult praf si trece cine poate, prin gropi, denivelari, santuri si munti de pamant. Cercetarea romaneasca trebuie sa se dezvolte. Iar partenerii din strainatate vor dori din ce in ce mai mult sa ne viziteze acasa. Totul e sa nu se sperie de la prima vizita si sa nu-si mai doreasca alta pe viitor! ""Cei de la institut incearca sa stabileasca tot felul de contacte cu exteriorul. Invita specialisti din alte tari si trebuie sa-i duca spre Magurele pe drumul asta. S-a mai incercat camuflarea cu perdelute la geamurile masinii, cu geamuri fumurii, dar tot se vede..."", mai spune Decebal Gheorghe. Nici inainte de inceperea lucrarilor nu era drumul foarte primitor pentru oaspeti, dar macar exista. Acum se poate circula pe o straduta (un fel de ulita) neasfaltata, pe un singur sens, care in nici un caz nu are capacitatea necesara pentru a prelua tot traficul din aceasta zona. Si pe Centura, pe unde se merge printre vehicule de mare tonaj. ""Bravo lor! Fac ceva folositor. Dar mai conteaza si cum se face. Ne-am saturat de povestea cu Mesterul Manole! Aici e un haos total"", adauga Decebal Gheorghe.

BOCANCI. Daca ar merge pe jos spre Magurele, fizicienii ar trebui sa se asigure cu bocanci si cizme zdravene...


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.