Adriean Videanu vrea sa impuna tarife minime si maxime taximetristilor, chiar daca Guvernul a considerat aceasta practica drept una neconcurentiala.

Primaria Municipiului Bucuresti a lansat in dezbatere publica proiectul de hotarire de consiliu cu privire la stabilirea „tarifului de ruinare" (dumping - n.r.) si a celui „excesiv" referitor la serviciile de taxi.

Conform proiectului, municipalitatea propune un tarif minim, de 1,4 RON pe kilometru, si unul maxim, de 3,5 RON. Totodata, proiectul prevede trei tipuri de tarifare: minim, mediu si maxim. Astfel, tariful minim de zi va fi cuprins intre 1,4 si 1,6 RON, cel mediu, intre 1,6 si 3,2 RON, iar cel maxim nu va putea depasi 3,5 RON. Pentru a le distinge usor, clientul se va putea orienta dupa fundalul tarifului. Cel minim va fi afisat pe fond galben, cel mediu, pe portocaliu, iar tariful maxim, pe rosu.

Desi in urma cu doua saptamini o nota semnata de premierul Tariceanu arata ca „impunerea unor tarife minime si maxime poate genera premise de natura a induce beneficiarul in eroare cu privire la pretul rezonabil pentru serviciul pe care-l primeste", reprezentantii municipalitatii nu lasa garda jos. „Parlamentul va avea ultimul cuvint", sustine Eugen Pirpiliu, presedintele Comisiei de transport din cadrul PMB. De asemenea, municipalitatea refuza sa elimine limitarea in ceea ce priveste numarul de licente de taximetrie.