Anul Nou ii prinde pe unii dintre comerciantii virtuali cu o cifra de afaceri dublata de vinzarile masive din luna decembrie.

Promotiile de tip reduceri, transport gratuit sau cadouri la o anumita suma nu mai sint, de mult, un secret pentru magazinele virtuale. Madalin Matica, Director of European Operations in cadrul DotCommerce, considera ca sarbatorile de iarna sint vitale pentru vinzarile magazinelor virtuale. Acesta a precizat pentru „Cotidianul" ca exista unii comercianti care vind in luna decembrie cit in restul anului, dublindu-si cifra de afaceri.

Cadourile si florile dubleaza incasarile

„Este vorba, in special, despre magazinele de cadouri, de flori, care intr-o singura luna isi dubleaza cifra de afaceri. Majoritatea magazinelor virtuale au lansat sau se pregatesc sa lanseze campanii speciale pentru sarbatori", a declarat Matica.

In perioada sarbatorilor, vinzarile cresc la sute de mii de euro pe magazin, conform reprezentantului DotCommerce. „In luna decembrie, vinzarile explodeaza. Romanii au acelasi comportament ca si occidentalii de sarbatori. Din pacate insa, in zonele urbane, din cauza aglomeratiei, placerea cumparaturilor de sarbatori s-a pierdut. Un exemplu bun este Bucurestiul, unde cumparaturile de sarbatori s-au transformat intr-un adevarat iad. Din acest motiv, multi prefera Internetul inghesuielii de sarbatori", a precizat Matica.

Vinzare de 10 luni in doar doua

„Luna decembrie este extrem de importanta pentru orice magazin online. La noi, aceasta luna are o importanta si mai mare, pentru ca sintem magazin online de cadouri. In noiembrie si in decembrie, FunGift vinde cit suma celorlalte 10 luni ale anului la un loc", ne-a declarat Marius Ciocan, director de proiect al FunGift.ro.

Reduceri de preturi la stocuri

Directorul FunGift povesteste ca echipa magazinului avea zile, in luna decembrie a anului trecut, in care inchidea ziua de lucru si ambala ultimul colet in jurul orelor 1.30-2.00 a.m.

„Probabil ca vom face reduceri de preturi la articolele care vor mai fi in stoc (daca vor mai fi) undeva la 20 decembrie", ne-a mai declarat Marius Ciocan.

De trei ori la eMAG

Si magazinul virtual eMAG pregateste campanii speciale pentru sfirsitul de an atit pentru publicul general, cit si pentru recompensarea clientilor fideli, ne-a precizat Lucian Condruz, Product Manager Coordinator in cadrul eMAG.

Conform acestuia, cele mai cautate categorii de produse la acest sfirsit de an sint notebook-urile, camerele foto si video, telefoanele mobile, monitoarele si televizoarele LCD, accesoriile si gadget-urile.

„In perioada sarbatorilor, volumul vinzarilor se tripleaza, cel putin, fata de o perioada obisnuita a anului", a precizat Condruz.