Cea mai dura competitie automobilistica va avea la start 22 de reprezentante ale sexului frumos.

Desertul a luat tribut viata a 48 de piloti in istoria celui mai dur raliu, cea mai tragica editie consumindu-se in 1986, cind sapte persoane, printre care si fondatorul Thierry Sabine, au murit in competitie. In fiecare an, tot mai multe voci solicita interzicerea cursei automobilistice, dar mirajul motoarelor ambalate pe crestele dunelor atrage atentia iubitorilor sporturilor auto ca o fata morgana si numaratoarea inversa se reia cu acelasi interes in ianuarie. La editia din 2007 vor lua startul 250 de motociclisti, 187 de vehicule si 88 de camioane. La aceasta editie, pe foaia de start se vor afla si 22 de femei, care si-au propus sa lase barbatii in oglinda retrovizoare. Cea mai cunoscuta este nemtoaica Jutta Kleinschmidt, care in 2001 devenea prima femeie care se impunea intr-o cursa speciala, cistigind in acelasi an Raliul Desertului. Ca si colegii masculi, ele vor trebui sa strabata, incepind cu 5 ianuarie 2007, 8.696 km, dintre care 5.010 km reprezinta probe speciale, repartizati in 14 etape. Concurentii vor strabate, la volan sau la ghidon, Portugalia, Spania, Maroc, Mali, Mauritania si Senegal, punctul terminus fiind Dakar, unde pe 21 ianuarie este programata o cursa-spectacol pe plaja, urmata de festivitatea de premiere.

In ciuda avertismentelor date de serviciile secrete franceze in legatura cu amenintarile teroriste din Mali si din Mauritania, organizatorii nu au anulat etapele din aceste tari. „Tin sa asigur concurentii ca nimic din speculatiile din aceste zile (n.r.- Grupul Salafist de Lupta si Rugaciune, afiliat la al-Qaeda, a amenintat cu rapiri) nu ne-au convis sa schimbam itinerarul. Securitatea este primordiala si vom lua toate masurile pentru a nu exista probleme, desi nimeni nu poate promite in Africa o securitate absoluta", a declarat Etienne Lavigne, directorul rally raydului.

Romania, pe motocicleta

Romania va fi reprezentata la Dakar 2007 de Emanuel Gyenes (22 de ani), care este primul campion national de enduro cross. Obiectivul sau este sa treaca linia de sosire. Prima participare romaneasca la Dakar s-a inregistrat in 2005, cind Romeo Dunca a ajuns cu motocicleta la finis pe locul 79, solicitind interzicerea unor astfel de curse, si François Vulliet a abandonat. In acest an, reprezentantul Romaniei a mers pe contrasens si a fost nevoit sa se retraga dupa un grav accident.