Cea mai recenta colectie de printuri pentru Carturesti, realizata de Leo Burnett in colaborare cu Daniel Voinea, director de marketing Carturesti, surprinde intr-o forma savuroasa un concept deosebit pentru o altfel de librarie. Campania pune accent pe importanta atmosferei ce insoteste lectura si efectul acesteia asupra cititorului.

Solutia aleasa pentru setul de printuri, desi aparent simpla, ascunde multe intelesuri. Unul dintre ingredientele spatiului Carturesti este ceaiul. Acesta din urma apare in viziunea creativilor ca si element de atmosfera in procesul de lectura. Fiecare executie in parte induce gustul pentru lectura. E un indemn la creativitate, la orizonturile pe care le deschide o carte buna si la modul in care aceasta influenteaza modul de a gandi si a privi lucrurile. In printul Lolita, crapatura pliculetului de ceai ipostaziaza lumea senzuala si torsionata a cartii lui Nabokov. Influenta pe care o astfel de lectura o are asupra cititorului este evidenta prin asocierea de natura erotica, in termeni de forma, cu un banal plic de ceai. Chiar daca mesajul este oarecum explicit, acesta pastreaza o nota de mister si reuseste sa patrunda dincolo de aparente.

LEGATURA. In cel de-al doilea print, poate mai usor de inteles decat primul, pliculetul de ceai devine un Robinson singuratic in cercul de portelan al unei farfurioare de ceai rasturnate. Vizualul reda foarte bine sentimentul de izolare si captivitate pe care ti-l provoaca o lectura precum Robinson Crusoe. O alegere inspirata avand in vedere relatia opera literara - cititor si felul in care se desfasoara aceasta. O lectura adevarata ia de cele mai multe ori forma unei evadari din realitate, intr-o lume a cititorului.

FORMA. Conotatiile erotice dau savoare si umor conceptului creativ