Distinctiile acordate de Forum for International Communications au incins spiritele. Batalia se poarta in scrisori deschise si pe forumuri.

Editia de anul acesta a competitiei Romanian Public Relations Award, organizata de Thomas Achelis (foto), a fost mai controversata ca niciodata. Laurentiu Daniel Ionescu, Managing Director al agentiei Adentity, perdanta, afirma ca, urmarind evolutia PR Awards de-a lungul anilor, a observat ca una dintre firmele care sponsorizau premiile pleca mereu acasa cu unul, de pilda Connex si Coca-Cola. Ionescu a trimis o scrisoare deschisa organizatorilor, cerind sa i se comunice criteriile si grilele de punctaj care au stat la baza jurizarii. Pe de alta parte, reactii la premii au aparut si pe forumul Iqads: Ioana Manoiu, directorul de PR al GMP, a certat participantii la discutie deoarece contestau distinctia atribuita agentiei pe baza de „cumetrii" si a fost secondata de Gheorghe Moisescu, cistigatorul aurului la sectiunea „campanii comerciale" cu campania Davino.

Ionescu a declarat pentru „Cotidianul" ca „in primul rind, «Mari Romani» (cistigatoarea Golden Award for Excellence in sectiunea „Campanii noncomerciale") nu este o campanie de PR, ci o emisiune de televiziune". Lui i se adauga un alt participant la competitie, care contesta acordarea unui premiu campaniei „Mari Romani" deoarece PR-ul facut in jurul emisiunii este executat in Romania, dar conceput, pina in cele mai mici detalii, in Anglia, de unde a fost imprumutat o data cu formatul. „In al doilea rind", crede Ionescu, „campania care a luat acelasi premiu la noncomerciale, cea facuta de Banca Transilvania, nu poate fi considerata noncomerciala atit timp cit e pomenit numele companiei si actiunea se petrece in sediile bancii. In plus, inainte sa se dea premiile, am facut o cercetare pe Google, legata de fiecare campanie in parte. Exista unele care au o singura afisare pe acest motor de cautare".

De participarea la PR Awards se feresc agentii cu vechime din Romania ca Premium PR, Free Communication, Image Promotion, Ogilvy PR si 2activePR, afirma surse din interiorul bransei. Ele ne-au declarat ca aceasta abtinere a fost decisa de fiecare agentie in parte, principala obiectie fiind ca nu e etic ca o companie care este si „jucator" pe aceasta piata sa se erijeze in judecator al ei. (I.D.)