Vintul rece al concurentei clatina pozitia de lider necontestat detinuta de Renault vreme de multi ani pe piata romaneasca pe segmentul marcilor de import.

La sfirsitul primelor trei trimestre din acest an, grupul francez si-a adjudec
Vintul rece al concurentei clatina pozitia de lider necontestat detinuta de Renault vreme de multi ani pe piata romaneasca pe segmentul marcilor de import.

La sfirsitul primelor trei trimestre din acest an, grupul francez si-a adjudecat o cota de piata de 8,2%, cu doar 0,2% mai mult decit Skoda. Renault a comercializat 15.189 de autoturisme in primele noua luni ale acestui an pe piata romaneasca, in timp ce producatorul ceh a vindut 14.963 de masini, o cifra care a depasit intregul nivel raportat pentru anul trecut. In timp ce Renault a inregistrat un declin al ratei de crestere a vinzarilor de 3,4% in perioada ianuarie-septembrie 2006, comparativ cu intervalul similar al anului trecut, Skoda a luat avint. Astfel, marca ceha a consemnat un ritm de crestere superior cu 43% fata de nivelul din primele trei trimestre din 2005, aflindu-se la mai putin de 230 de exemplare in spatele concurentului francez.

Vinzari cu un sfert mai mari

Importatorul general al marcilor Skoda, Volkswagen, Seat si Porsche estima luna trecuta ca va inregistra in 2006 o cifra de afaceri de peste 658 de milioane de euro, in crestere cu 17% fata de nivelul consemnat anul trecut. Vinzarile prognozate pentru acest an vor ajunge la 40.000 de unitati, cu 25% mai mult decit nivelul de peste 32.000 de unitati consemnat in 2005. Jumatate dintre masinile livrate in acest an de Porsche Romania vor fi marca Skoda. Potrivit reprezentantilor companiei importatoare, ponderea vinzarilor de masini este semnificativ mai mare decit cea a activitatii de service, care acopera aproximativ 30% din totalul cifrei de afaceri, in vreme ce in tarile din Europa Occidentala situatia este inversa.

Rezultate la noua luni

Cu cele 52.064 de vehicule livrate clientilor in luna septembrie a acestui an, Skoda Auto a obtinut cele mai bune rezultate pentru luna respectiva din intreaga sa istorie. Compania a comercializat 410.719 de vehicule in primele noua luni ale anului 2006 din liniile Fabia, Octavia, Superb, dar si noul Roomster, ceea ce inseamna o crestere cu 11,1% mai mare decit vinzarile din aceeasi perioada a anului trecut.

Regiunea cu cele mai mari vinzari ale marcii cehe pe primele noua luni ale anului 2006 este Europa de Vest. Un total de 229.051 de clienti din aceasta zona au ales vehicule Skoda, cu 8,4% mai mult decit anul trecut. Compania a obtinut un segment de piata cumulativ de 3,5% in Germania, iar cu 12.094 de vehicule comercializate doar in septembrie, cota de piata Skoda a atins 4,1%. Cresterea din anul 2005 a continuat si in Spania, unde producatorul ceh a vindut 18.533 de vehicule in perioada ianuarie-septembrie 2006, ceea ce reprezinta o crestere de 11,9%. Compania a livrat in primele trei trimestre din 2006 un total de 152.829 de vehicule catre clientii din Europa Centrala si de Est.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.