Michael Ringier a inchis, la sfarsitul anului 2004, una dintre cele mai importante publicatii istorice din Ungaria, cotidianul Magyar Hirlap, care avea o cota de piata asemanatoare Evenimentului zilei * 200 de angajati au ramas pe drumuri, pentru ca elvetianul a executat o comanda politica * Dupa ce a inchis fortat publicatia, Ringier a castigat o serie de afaceri extrem de profitabile, cadou de la oligarhia politica maghiara
La sfarsitul anului 2004 Ringier a desfiintat una dintre cele mai importante publicatii din Ungaria, cotidianul Magyar Hirlap. Motivul invocat de conducerea grupului de presa a fost acumularea unor datorii mari si reducerea drastica a tirajului. Odata cu inchiderea cotidianului maghiar au ajuns pe strada aproape o suta de jurnalisti si inca atatia oameni, care deserveau echipa redactionala. Magyar Hirlap a fost considerata o publicatie echidistanta, neinregimentata politic in peisajul presei din Ungaria, dupa caderea regimului comunist, exact cum se considera acum, la noi, Evenimentul zilei, desi ocupa spatiul redactional apartinand executantilor lui Viorel Hrebenciuc si Virgil Magureanu. Cotidianul maghiar a fost fondat in mai 1968 si a fost considerat chiar si in regimul Kadar o publicatie rebela, in redactie functionand o serie de jurnalisti eliminati pe criterii politice din alte redactii.
Cumparat pentru a fi desfiintat
Imediat dupa schimbarea regimului politic, Magyar Hirlap a fost achizitionat de magnatul presei Robert Maxwell. Dupa moartea ciudata a acestuia, pachetul majoritar al actiunilor a fost preluat de un alt magnat al presei, elvetianul Jurg Marquard. A urmat apoi o perioada cu multe conflicte intre patronat si echipa redactionala. Au aparut mai multe dezvaluiri in presa maghiara care au vorbit despre dorinta unor politicieni de a-i "imblanzi" pe jurnalistii de la Magyar Hirlap. Marquard, saturat de solicitarile politicienilor din Budapesta si de starea conflictuala din redactie, a vandut ziarul editurii Ringier. Fostii redactori ai publicatiei au declarat in repetate randuri ca Ringier a cumparat ziarul special pentru a-l desfiinta, contra unor avantaje financiare de alta natura, din partea oligarhilor maghiari inregimentati politic.
Comanda politica
La doar trei ani dupa achizitionarea actiunilor de la Magyar Hirlap conducerea editurii a anuntat ca renunta la ziar prin inchiderea acestuia. Redactorii au facut o serie de demersuri, au negociat cu reprezentantii patronatului pentru mentinerea in viata a publicatiei, dar fara nici un succes. Ulterior desfiintarii ziarului respectiv in presa maghiara au aparut o serie de anchete jurnalistice care au venit sa confirme faptul ca Ringier a actionat la comanda politica, iar pentru pierderile acumulate prin inchiderea ziarului, elvetienii au fost "recompensati" printr-o serie de afaceri facilitate de oameni politici maghiari. (D.I.)