Penetrati-o cat mai repede!

Soferii care tin neaparat sa paraseasca Bucurestiul in tromba s-ar putea ajuta
intr-o oarecare masura de Autostrada Soarelui.

Cand am auzit ca subiectul meu va fi Autostrada Soarelui, am crezut ca mi se pregateste vreo farsa à la Gabi Jugaru. In mod evident, traficul spre si dinspre A2 este unul scazut in acest sezon, dar nu fericirea mea de a petrece zeci de minute blocat in circulatie este subiectul campaniei noastre, am inteles intr-un tarziu.
Zona din centrul orasului, cea unde apar blocajele, o cunosc foarte bine. Sunt sofer bucurestean si inca unul umblat. Asa ca am procedat de aceasta data punandu-ma in postura celui care intra in Capitala. Punctul nostru terminus, prestabilit, este Kilometrul 0, Piata Universitatii, dar dumneavoastra, folosindu-va de propria imaginatie, veti putea continua exercitiul punandu-va in pielea provincialului care trebuie sa ajunga si mai departe. In Militari sau poate in Bucurestii Noi.

RACORD AVEM. Traseul pe care l-am propus pentru iesirea din oras este: Universitatii, Piata Unirii, Piata Alba-Iulia, o abatere de 200 de metri pe Decebal, Strada Dristorului, Camil Ressu si, evident, Theodor Pallady. Traseul se respecta si la intoarcere. Sau retur.

Acum sa facem si o mica paranteza. Asa cum ati constatat deja, acest traseu are doua puncte dificile. Bulevardul Unirii, unde apar des aglomerari - in special pe sensul dintre Piata Unirii spre Alba-Iulia - , dar si intersectia de la Dristor. Aceste probleme apar din dezvoltarea necalculata a orasului, astfel ca doua artere, cum sunt Bulevardul Unirii si Mihai Bravu, se termina in noduri de circulatie stramte, ce nu permit preluarea intregului trafic intr-un ritm continuu. Potrivit unui ""Program de dezvoltare a municipiului Bucuresti 2005-2008"", elaborat de Primaria Generala, se urmareste dezvoltarea unui coridor de transport prin penetratie si racord Splaiul Unirii Autostrada A2 (sau Soarelui). Nu, nu rad din cauza terminologiei oarecum pornografice, ci pentru ca un astfel de proiect, acum, cu doi ani, inainte de expirarea termenului de ""dezvoltare"", pare deja o intreprindere cam imposibila. Sau ca sa respectam terminologia: penetratia asta ar fi cam in viteza. Dar sa o vedem si pe asta.

Citeste si:

SANTIERUa€™ DE DUPA SANTIER. Sa ne intoarcem la provincialul nostru, care tocmai se afla la poarta metropolei. Pana evita el o coliziune cu o domnisoara dotata cu o masina prea puternica pentru experienta ei, sa facem totusi o precizare. Bulevardele Theodor Pallady si Camil Ressu, cele care asigura penetrarea Capitalei de la indicatorul de localitate si pana la intersectia Dristor, au fost in ultimii ani in santiere, astfel ca ele se prezinta acum simtitor imbunatatite. Benzi mai largi, proaspat marcate; deci mai putine denivelari si aproape nici o gaura.

Daca automobilistul nostru insa se va multumi sa ruleze cu o viteza perfect legala, va avea socul de a fi devansat in localitate de tiruri imense sau chiar depasit pe partea dreapta. Cum spuneam mai sus, ""calea de rulare"" arata chiar bine, dar orice cetatean cu un simt de observatie mai dezvoltat va observa indiciile tipic romanesti ale activitatii desfasurate. Dale de piatra depozitate pe spatiul verde de langa sinele de tramvai, movile de nisip ramas sa-l imprastie cainii si pisicilea€¦

Soferul nostru de provincie o sa observe usor si saracia de indicatoare, dar cea mai mare problema o vor ridica trecerile de pietoni, nesemaforizate. Pietonul bucurestean are un urias sentiment al periculosului, care pentru un sofer neexperimentat poate deveni o problema.

""DOREL"". In miezul zilei, baietii dau cu ascutitu-n drum