Cu cateva saptamani in urma, cand se lucra la ""podul prostilor"" din Baneasa si circulatia intre Piata Presei Libere si Aeroportul Baneasa a fost inchisa pentru doua saptamani, celelalte artere care au preluat traficul spre nordul Capitalei au fost

Cu cateva saptamani in urma, cand se lucra la ""podul prostilor"" din Baneasa si circulatia intre Piata Presei Libere si Aeroportul Baneasa a fost inchisa pentru doua saptamani, celelalte artere care au preluat traficul spre nordul Capitalei au fost practic sufocate de masini. Printre ele, si ruta care duce la Soseaua Pipera - Tunari.

Intr-o zi normala de lucru insa, acest traseu este o alternativa buna la iesirea aglomerata spre DN 1 pe Soseaua Bucuresti - Ploiesti. Problema apare la capatul traseului, acolo unde trebuie sa intrati pe soseaua de centura pentru a reveni la drumul principal spre Ploiesti. Iar aglomeratia de pe varianta de ocolire a Bucurestiului nu e o noutate pentru soferi si face obiectul unui capitol distinct in campania noastra.

STARTUL. Punctul de plecare este acelasi ca pentru toate echipele implicate in aceasta campanie: kilometrul zero al Capitalei, Piata Universitatii. Momentul zero - o dupa-amiaza de joi, ora 16:45. Atunci am ajuns la Universitate pornind din redactie. Si pentru ca veneam dinspre Calea Victoriei am fentat cu cateva zeci de metri linia de start, in sensul ca n-am mai facut giratoriul de la Teatrul National, ci am facut stanga, in fata la Intercontinental. Am vazut insa ca nu era blocaj la rond, chiar se circula bine, asa ca puteti adauga cel mult cinci minute la durata traseului pentru o cronometrare riguroasa.

Trebuie sa recunosc ca dintre toate zonele pe care le stiam aglomerate si pe care, in aceasta campanie, le-am traversat neasteptat de repede, cel mai mult m-a surprins Bulevardul Magheru. Am parcurs distanta de un kilometru pana la Piata Romana in sapte minute. Daca scoti datele din context, pare mult, dar, luand in considerare traficul obisnuit din Bucuresti, a fost o zi buna. Soferii care au condus macar o data pe Bulevardul Magheru dupa-amiaza, intr-o zi de lucru, stiu ce cozi se formeaza la fiecare semafor. Cititorilor care n-au avut prilejul sa stea zeci de minute prin masini pe artera amintita le spunem ca n-au pierdut clipe prea placute (chiar acum, cand scriu acest reportaj, la televizor se difuzeaza un material cu titlul ""Circulatie bara la bara in centrul Bucurestiului"").

Norocul soferilor ne-a suras insa in acea zi si am scapat repede. De altfel, conducatorilor auto de la Jurnalul National li se si cuvenea o doza de noroc. Probabil ca pentru ei campania asta a fost un fel de sport extrem. Sa te avanti de bunavoie, in orele la care traficul e maxim, pe cele mai aglomerate strazi bucurestene e pentru un sofer nebunie curata.

Dar am scapat de Piata Romana si drumul pana la Piata Victoriei a fost floare la ureche: acul vitezometrului a urcat pana la 60 de kilometri la ora pe asfaltul proaspat turnat cu ocazia Sommet-ului Francofoniei. Mai mult nu se poate, pentru ca vrem sa mergem legal, pentru a vedea exact conditiile in care se iese din Bucuresti.

DOP. In asteptarea viitoarei autostrazi


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.