49 de linii de cale ferata dispar
Printr-un proiect de hotarare ce va fi supus dezbaterii Consiliului General in sedinta de joi, primarul general al Capitalei cere desfiintarea a 49 de linii de cale ferata industriala, care deservesc diverse intreprinderi bucurestene. Acestea sunt, in prezent, nefunctionale si neutilizabile. Vizate de aceasta decizie municipala sunt 15 zone industriale, situate in mai toate cartierele bucurestene: Cotroceni, Obor, Progresul, Colentina, Pipera, Chitila, Baneasa, Giulesti si Trafic Greu. Odata "taiate" caile de comunicatii feroviare, insotite de restrictiile de tonaj pe arterele bucurestene, edilii bucuresteni fac primul pas catre scoaterea zonei industriale in afara orasului. Zone centrale sunt ocupate, in prezent, de cateva zeci de fabrici: Trafic Greu, platforma industriala Vulcan (falimentara in prezent) si de diverse depozite ale unor firme (printre care Titan Mar, la care actionar este Adriean Videanu). Zone industriale cu inalt interes pe piata imobiliara ar fi platforma Aversa (Obor), intreprinderea Rocar (Zona Progresul), Semanatoarea - Grozavesti.
Cat priveste zona Trafic Greu, aceasta va suferi modificari urbanisitice esentiale in urmatorii ani, devenind un important centru comercial si de afaceri a. "Zona industriala Trafic Greu este marcata in PUG ca pol de dezvoltare urbana, unde coeficientii de constructie sunt foarte incurajatori pentru investitori", a declarat arhitectul - sef al Bucurestiului, Adrian Bold. Fabricile Vulcan, Inox si alte constructii industriale se afla in proprietate privata, municipalitatea intampinand dificultati, in prezent, pentru a impune o anumita linie arhitecturala a zonei. "Orasul are insa instrumente fiscale si instrumente urbanistice prin care sa oblige, la un moment dat, prin autoritatea publica, sa genereze dezvoltare, pentru a face zona compatibila cu locatia. Vorbim totusi de o zona situata la doi kilometri de Piata Unirii, la mai putin de 500 de metri de noua acropola a orasului, reprezentata prin Parlament, viitoarea Catedrala a Neamului si Ministerul Apararii", a precizat arhitectul - sef Adrian Bold.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro