Cetatenii din Bucuresti apartinand statelor membre ale Uniunii Europene isi vor putea rezolva problemele cu actele la noul sediu al Serviciului 2 pentru straini inaugurat ieri. Noul sediu, situat pe strada Nicolae Iorga, a fost reabilitat si dotat printr-o investitie comuna a UE si a Guvernului Romaniei, fondurile Phare, alocate prin programul "Intarirea managementului migratiei", fiind de 388.636 de euro, iar cele de la stat insumand 170.000 de euro. Beneficiarii serviciilor din noul sediu vor fi cei 3000 de cetateni ai tarilor membre UE din Bucuresti. Vor fi date in folosinta patru ghisee pentru cetatenii UE, trei pentru cei straini casatoriti cu cetateni romani, un ghiseu pentru constatari contraventii si unul pentru eliberarea documentelor. De asemenea, noul sediu are trei camere pentru interviuri, in care personalul va chestiona strainii pentru a se evita casatoriile de convenienta, o sala de pregatire a personalului Autoritatii pentru Straini si peste 20 de birouri.
Sediul este dotat cu un dispozitiv care elibereaza bonuri de ordine si unul care ofera informatii privind programul serviciului si documentele necesare in diverse situatii. Potrivit Rompres, una dintre conditiile pentru angajarea personalului a fost cunoasterea cel putin a unei limbi straine de circulatie internationala.
Institutie distincta
La ceremonia de inaugurare a noului sediu au participat directorul Autoritatii pentru Straini, Dinu Nicolae, directorul general adjunct in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor (MAI) Tiberiu Trifan, directorul general pentru integrare si relatii internationale din cadrul MAI, Meda Iacubovici, directorul Oficiului National pentru Refugiati, Vasile Dragoi, si Radu Hurjui, din partea Delegatiei Comisiei Europene. Autoritatea pentru Straini are atributii in ceea ce priveste regimul strainilor in Romania, combaterea sederii ilegale si gestionarea evidentei persoanelor carora li s-a acordat drept de sedere.
Din anul 2004, Autoritatea este institutie distincta in cadrul MAI, avand o structura centrala, doua servicii la nivelul Capitalei, 41 de birouri judetene si doua centre de cazare. (B.C.G.)